pepparkaksfiasko!

Självklart blev det ett fiasko. Vad hade jag trott.. Att jag skulle klara av att baka pepparkakor?? Njaa.. en liten gnutta hopp hade jag väl men den dog kanske snabbt. Onsdagen började med att Cattis, som var buttrare än Butter i Snövit, kom förbi för att låna ett gäng filmer. Såå glad blev man av att vara med henne.. Bitterfitta! Åkte till torget med henne för hon skulle köpa bröd men hon köpte annat. Och jag shoppade loss pepparkaksdeg. För här ska bakas julethings!!!

Johan ringde och vi bestämde att vi skulle slå våra okloka sinnen ihop och försöka oss på detta med kavlar och degar. Åkte till honom vid 17. Vi beställde pizza och kebabrullar., Hemkörning direkt! Kollade på Göta kanal. Ettan för den hade jag inte sett. Klockan blev nästan  20 och vi traskade ut till köket. Städade av bordet och fram med mjöl, formar och självklart den underbart inte alls så goda degen. Varför deg och inte smet?? Pepparkakssmet låter ju bra mycket coolare. YeY!!
I vilket fall så slutade det inge bra. När första plåten vart inne i ugnen i 4 minuter började det lukta bränt. Fram och öppna luckan och det VÄLLER ut rök. Våra älskade kakor var i ett brinnande inferno. Vi kunde inte vistas i köket. Det sved i ögonen och man såg bara rök. =/ Bilder kommer nedan.
Andra plåten när vi kämpat oss halvt fördärvade blev en total katastrof det me. Färgen blev perfekt. Men vi hade ju missat det där med att lägga ngt under så de satt ju totalfast i plåten. WTF??!! Blev inga pepparkakor för våra stackars magar.

Jag kan bara tänka mig hur det skulle slutat om vi hade fått för oss att baka helt från grunden. HAHAHAHA!!! Illa..


 
Årets Julkort!

Detta var allt för denna gången. Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0