ett rent helvete.

Här sitter man som ett ufo. Jag är hemma i Göteborg.. Umgås med alla vännern på olika sätt.. Dricker cider på Victoria med eliten. Firar min födelsedag på Cabaret Lorensberg med jobbet. Hänger på gården med alla kids fast jag inte jobbar. Gör allt som jag vanligtvis gör hemma i götet. Men i en dimma! Jag är här hemma. Men vart är min tankar. Lååångt härifrån. Suttit i flera dygn här och kollat på flygbiljetter ner till Thailand igen. Jag vill dit.
Visst, jag har massa att göra hemma. Försöka skaffa mig en fast punkt att utgå från. Men jag klarar det inte. Det bara är så. Jag har fastnat i en ond cirkel som gör att jag går ner mig helt mentalt. Jag vill inte ha det så men det har hänt. Den Ulle som jag var för 2 år sedan med jobb lägenhet bil och en stabil ekonomi är borta. Hon försvann helt vips en dag. Nu sitter jag här.. I mammas lägenhet då hon är bortrest några månader. När hon kommer hem i Mars, eller tidigare som det ser ut nu så har jag ingenstans att bo. Jag söker lägenheter men vem vill hyra ut till en som jobbar 20 timmar i månaden på en fritidsgård.. INGEN.. Söker mer jobb som en galning men det finns inga. Eller jo, det finns men sen är det 3-400 sökande på varje. Lätt att vara den bästa av alla dem liksom. Sökt in till komvux i hopp om att kanske kunna bli något i framtiden. Men som det känns nu så kvittar det. Då blir det ännu mer månader att gå som fattig student. Butter?? Japp.. Och det står jag för. Jag har hamnat i denna situtionen helt själv men det har inte vart helt lätt heller. Det har verkligen inte vart kul att ta sig hit. Jag har bara kunnat se på hur jag gått ner mig. Helt okapabel till att göra något åt det. I somras var jag ett vrak. Det är jag inte längre. Inte lika öppet iaf. Det fanns nätter då jag försökte sova men inte ville vakna upp från. Så är det inte nu. Nu vill jag var vaken dygnet runt. Sysselsätta mig på alla möjliga konstiga vis så jag slipper tänka på allt som jag borde göra. Eller som jag gör fast det inte hjälper. Man tappar liksom gnistan efter ett tag när inget går som man vill..

Sen för snart 1 månad sen fick jag en thailandsresa av min mamma. Hon om någon vet hur jag mått och hur jag mår. Behöver inte säga det eller vis det. Hon bara vet. Fast hon sitter på andra sidan jordklotet. Så jag åkte ner i 2 veckor. Det var skönt. Kom bort från allt en stund. Men nu då.. När jag är hemma igen. Sovit max 20 timmar sen jag kom hem i Måndags. Suttit oräkneliga timmar på internet och letat efter biljetter ner igen. Detta för att bli ännu mer besviken när jag väl hittar något som passar och ändå inte har kapital till att betala den.
Men så idag.. Så hittade jag DEN biljetten. Visst den är dyrare än sist jag åkte ner för 3 veckor sedan men ändå. Den är 3 veckor. Arlanda - Krabi. Direktflyg. Rinde direkt till resebyrån och kollade hur många platser det fanns kvar. TRE st. Så jag preliminärbokade en. Fram till kl 15 idag har jag på mig att säga JA till den.
Messade mamma att komma till msn. Så kom hon.. Pratade med henne om att åka ner igen. Som jag gjort varje dag nu. Hon har inte sagt nej men inte heller ja. Hon har hjälpt mig att kolla efter biljett också och detta har ju väckt hopp inom mig att det kanske fanns en liten möjlighet iaf..
Så idag me.. Samma sak. Nu är hon inte kvar. Det sista hon sa var att jag måste börja från andra änden. Skaffa boende jobb och en fast punkt. Hon har helt rätt. Men hur ska det funka när mitt huvud och mina tankar är nere någon annanstans och allt går som en film på tillbakaspolning här hemma. Jag behöver komma bort ett tag till. På ett perspektiv på verkligheten på nytt. Komma hem och kanske, förhoppningsvis, ha ett till timjobb på ett café. Då händer det ngt iaf. Nu är det jul och jag hatar det. Alla jag brukar fira med har skaffat respektive så det blir ingen vanlig jul för mig. Har ju mina kusiner och mormor å moster å hela köret men inte vart med dem på 6-7 år.. Känns inge vidare alls.

Så den lilla gnutta jag hade av hopp att komma ner igen dog fort. Det är fortfarande 2.5 timmar kvar tills min biljett går till någon annan och det suger. Kommer vara de snabbaste timarna i mitt liv. It Sucks!

En film ska sättas på nu. Ska egentligen vara i stan nu med Nowak & Gargo men det får bli senare. Efter kl TRE! De får bli hur sura de vill.. Vi ses ju ändå senare för här tänker jag inte hänga läpp hela kvällen i min ensamhet. Nej nej, blir det ingen biljett ska jag dricka sprit och vänta tills måndag. Ringa komvux och försöka styra upp mitt liv och hoppas på det bästa. BLÄ!!

Kommentarer
Postat av: Robin Lyngstam

Du är bäst Ulle!

Efter regn kommer solsken!

Shanghai på dig!

2008-12-21 @ 14:35:17
URL: http://robinlyngstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0