2 weeks burning.

Phuket.
Ingen höjdare. Jag landade ju där så mamma plockade upp mig på flygplatsen sen åkte vi till hotellet där vi skulle tillbringa natten.. Småduggade hela vägen. Jippie, var roligt att lämna regn å rusk hemma för att komma ner till samma skit fast några plusgrader mer då. Bara att gilla läget. Man hade ju ändå sin solariebränna. :)
Ut en sväng på kvällen för att få i sig lite käk. En hederligt go thaimassage och sen var jag bom trött. Skulle ju bli hämtade 07.00 på tisdags morgon för att åka båt till Koh Lanta!


Koh Lanta.

Färjan över var skön. Solen sken, det var varmt och det skvätte vatten så man var dyblöt. Men vad gjorde det..
Vi blev hämtade av en snubbe från resortet vi skulle bo på. Sen bar det av. Kom fram dit och installerade sig lite.
Här tillbringade vi alla dagar fram till fredag.


  • Carina (40 prick den 11 dec.) & Leif (50 plus). Helt störtsköna typer från Norrtälje. 
  • Aloeveramassage, fy faaaan va gött!
  • Christian (23) & Jessica (21). Ett par som tillbringade all tid i sängen. Tror vi iaf.. =)
  • En heldag bland alla stånd och affärer för att hitta en par glajjor UTAN ett märke på. Vafan varenda par hade GUCCI LACOSTE DIESEL... bla bla bla.. fick bli ett par sådana ändå. =/
  • Skulle lägga upp kort på FB. Ett kort en halvtimma. Jag gav upp!
  • Läste ut En plats i solen, Brunstkalendern, Att älska som en porrstjärna. Mamma tyckte jag var tråkigast i världen.
  • Leif låg i hängmatten och den gick sönder. Plus i kanten för att han överlevde.
Detta var lite av vad som hände dessa dagarna.
Nu packade vi ihop lite skit och tog en longtailbåt över till Koh Muuk.


Koh Muuk.

Det var det värsta jag vart med om. Började med att jag klämde mitt långfinger i trappan upp på båten. Det hamnade liksom under trappan och sen fick jag hela personens tyngd på som skulle upp efter mig. AAAAAAAAAAAAAJJJJ!!!. Jävla helvetesvågor me. Satt ju helt livrädd där och blev blötare och blötare. Detta att man är rädd för vatten är ingen höjdare precis. Men det var ju ett litet plus iaf att de hade satt ihop våran tur som skulle direkt till Muuk med en annan som skulle stanna och snorkla på flera ställen. Så på utvägen så fick vi se massa fina firrar och snorkla hej vilt.
Kom fram. Skaffade oss ett skitfint rum med riktig spolknapp (kommer alltid vara ett intern skämt mellan oss & Carina o Leif)
Så på denna ö med en strand och 2 resort stannade vi 2 nätter. Var ingen höjdare. Eller jo, om man hade vart ett par eller så men nee inte för mig & mamsen. Sen regnade det mest hela tiden så det var ju ingen strandlapning precis.
Det ända sköna där var fotmassagen jag tog. 1 timma njutning. Punktmassage. Ohh god! Satt där i regnet och kollade ut över havet. Skön timme!
Tog speedboat över till Koh Lanta igen på söndagen. Gick betydligt snabbare och bättre än longtail. =)


Koh Lanta. Igen..

Kom fram till samma resort igen som vi bott på innan. Mamma har vart där flera år så hon är änna hemma där. Känner folket och så. Vi hade lämnat de mesta av våra grejer där medans vi var på Muukön.
Det var söndag. Det regnade. Det var ett fatum att sätta sig med Carina & Leif  under en bambuhydda och dricka sprit.
Fast det varade inte så länge. 19.30 slängde Carina in handduken för då kunde hon inte stå längre. Haha. Så går det när man halsar öl från kl 10 och sen inte kan sluta :D Leif, hennes käre man följde henne till bungalown och sen fick han inte sova försen kl 01 för Carina hade tagit all plats i sängen. MUHAHA!
Även de andra paret var med. Christian & Jessica. Jag & C tyckte vi var riktigt smidiga när vi knackade på deras dörr och frågade om de ville vara med oss. Haha som 2 små fjortisar.
Men de kom iaf. Och då hände detta.
Ulle: -Ohh, det luktar något! (sniffar åt parets håll)
Jessica: -Vaddå?
Ulle: -CHIPS!!!
Jessica: (fnittrar) -Ahh, det är vi som ätit.
Varav jag & Carina brister ut i DET gapflabbet och stackars Christian & Jessica fattar inget alls. Det var ju det. Inte roligt alls men då var det det!
Så här igen nu då var vi fram till torsdagen. Hängde med folket och satt i antingen solen eller regnet. Mycket skratt och bad och allmänt semsterhäng.

Koh Phi Phi.
Denna fenomenala ö har jag skrivit lite om redan. Men inte om folket jag träffade där. Det går inte beskriva. Vilka sköna människor. Torsdagen var vi på stranden efter att dykcentrat stängt. Drack drinkar öl och lite annat smått och gott. Sen ville jag bada så då gick jag och Roger, en av dykguiderna, och badade. Klockan var väl runt 3. Det var sååå långgrunt. Dagen innan fullmoon så.. Det var häftigt. Varmt kallt mysigt flummigt och bl bla bla.a..
Fredagen var lugn. Var ute på Long beach och solade. Snorklade med. Åt gott som vanligt sen somnade jag in vid 22 redan. Nu när jag tänker tillbaka några dagar så fattade jag inte riktigt varför jag gjorde det. Hade ju lika gärna kunnat vara ute och supit till det med folket. Men icke. Efterklok e lätt att vara, Skit samma.
Skulle ju upp tidigt som fan på lördagen. Det var då vi var ute med båten och snorklade. Och alla andra dök. Men jag hade en livsupplevelse iaf..
Lördag kväll var lugn den med. Det är söndagen, dagen innan jag skulle åka, då allt hände.
Hängde i tatuerings"studion" från kl 12 ca. Gjorde min "roi21" på armen. Bambutatuering. Trodde jag skulle avlida men det gjorde inte ont alls. Sån skön smärta liksom. Sen efter jag var klar vart det Rogers tur. Han gjorde Hälge på magen. Ni vet, älgen. Sjukt klockren när han släpade på jägaren och hade ett gevär i handen. Vid 17 var han klar ca.

Hem, duscha. fixa sig. ut å käka.. Mötte upp Rickard & Susanne. Detta är 2 skånska syskon som är polare med Roger. Vi drack bira och hade det trevligt. Även detta i tatueringsstudion där den tredje av familjen Märs låg och blev gaddad. fast han hade ju snäppet ondare än mig och Roger. =/
Efter detta bar det av mot det omtalade stället som skulle ha liveband. Rolling Stones heter bandet. Och bra var dom! Sjukt bra! Körde massa gamla goingar.
När vi kom dit satt redan Roger och hela ligan från Visa Divingcenter där. Eller nästan alla. Folk droppade in allt efter som.
När ALLA vr dyblöta av öl, svettiga av dansen och fulla på buckets så bar det av mot en strand. Vet inte vart på ön och har inget minne v vägen dit. Vet att jag gick med Phil och lyckades på något vis prata engelska med honom. Jag har ingen koll.. Men tvillingarna Robert & Rickard, Storasyrran Susanne, David och lite andra kom dit med. Vet att vi fick av oss lite kläder och badade en skvätt. Också att jag var iväg och tömde blåsan med David. Vet däremot inte vart resten var eller vart Phil tog vägen. Hoppas inte jag var otrevlig. =/
När klockan blev senare så skulle vi dra oss tillbaka hemåt. Men det gick inte så bra. Vi hamnade vid en sjö någonstans. men till slut efter mycket om och men så var även jag hemma. Nån timme eller 2 innan min båt skulle gå på morgonen över till Phuket! VÄRLDENS ROLIGASTE KVÄLL!! lätt..

Vaknade på morgonen och såg att mina blåa byxor var leriga Överallt.. Hål på knät och min hand vad uppskrapad. Ett stort blåmärke på benet. Kan bara betyda att jag haft skoj!

Nu blir det bara tragiskt så nu slutar jag skriva.. Ingen kul att tänka på hemresan. Jag ville stanna. Umgås med mina nyfunna vänner och slippa allt hemma.. Men men.. åker ner igen när jag har dollar till det. Sen till sommren när hela skånegänget kommer hem. DÅ blir det fest både i GBG & Skåne. SÅ DET SÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0