Dagens föda: Blåbärssoppa.

Gårdagen var det bästa på länge. Holy kwack! Började med att Peter ringde kl 08.15 och fick upp mig. Vi åkte till Surte och hämtade min soffa. Körde den till Hani i Övfre Mölndal och sen ut till Torslanda för att byta till en smått mindre bil. Hem och så somna jag. Herregud jag var helt slut. Vaknade kl 14 och då var det bara att slänga på sig mysbralls och keps för att hetsa bort till backaplan och köpa en Bag In Box inför kvällen..
Men tror ni soffan gick in i hissen eller.. Nene! hej jag heter Ulle och svagare människa går inte att hitta.. 3 våningar.. 6 trappor. Tror det kan vara pga detta som mina underarmar knappt lever  idag. Satan haha träningsvärk alabama. Och då ska vi inte prata om ryggen.. Ramlade bokstavligt talat ur sängen i morse. Hela jag vek mig och så låg jag där som en jäfla heffaklump.. Helt stört.. Men kom upp iaf efter mycket om och men och kilade ut i köket och hällde upp ett glas blåbärssoppa. Och detta glas står å glänser här nu med sin tomhet. Tänk om jag hade haft mer. Vad glad jag hade vart då. Flytande föda is the sheeet.

Vilket fall.. Det som absolut skulle bli en vit helg vlev inte det. Jag skyller faktiskt detta på Peter & Mikael.. För när dom var här på tacoskväll i fredags så tvingade dom mig att säga ja till utgång igår. Mot min vilja säger givetvis Hani JA när Peter frågar henne.. Morr... Vi som bara skulle sitta hemma och ta det jävligt passivt. KARAKTÄR! Vad är det? Jag har ingen karaktär. Jag har alkoholsug! Det stör mig inte.. Alls.. så det så. ♥

Jag slappade och badade och fick bort massa överblivet hår och drack vin och pratade med Tina i morgonrock & tofflor på balkongen med cigg.. Eller Garr som Tina så fint/fult kallar det. Jag tycker det är ett hemskt fult ord.
Hani kom vid 18. Då var det bara att klä sig. Göra sig ordning med lite klet & smet i ansiktet så man såg respektabel ut.
Sen började det.. Paparazzi alá Ylle & Heni. Sms med sjuka inslag till diverse folk. Spela säl som tappat bort sina föräldrar. Galna filmer och väldigt mycket vin. Så kan man summera våran förfest på 2. KLOCKREN!!

Vi skulle ta bussen (!!!!) kl 21.18. Precis innan vi skulle gå så vart vi ut på balkongen. Helt torrt. Så fixar vi ihop allt som ska med och går. Nerför trappan i svalen. Men inte en meter utanför dörren.. DET SPÖREGNADE!!! Så ngn bussresa blev det inte.. Ringde taxi. 5 minuter. Okii, ingen idé att gå upp. Men! Kom ju på mitt i allt att jag var tvungen att borsta tanden. Så fort upp. Räserborsta bissingen och plockade med en påse tugg. Så kom den röda faran som skulle förflytta oss till Vasastan där vi skulle möta Kim.
-Det luktar Donk här!!!
Ja, det gjorde det. MacDtaxi. Chaffisen blev änna nojjig. -Luktar det verkligen så mycket?? -Ja, det gör det!

Kom fram, betzalade, gled in och beställde. Hängde i baren i väntan på Kim. Hängde i baren när Kim hade kommit i väntan på nästa drös som skulle komma. Så kom lite folk. Och lite till. Och lite till.
Det var alltså Ulle Hani Kim Robinson Chrille Morsing Isak Jens Kenneth Peter Mikael och ett gäng idioter till.
Det var dunderkul!
Hani som hade gett sin hemmanyckel till sin grabb Anders för att hon inte skulle åka hem tidigt försvann.. Eller hon sa la hej då men jag har ingen aning om var när eller hur?!! Vi hann iaf att springa över till krogen på andra sidan innan och där satt Malin med flera. Jag fick inte komma in först. För full sa vakten men när jag på ngt skumt sätt lyckades stå på ett ben samtidigt som jag visade legitimation och förklarade att det visst var jag så fick jag komma in. MUHA! LURAD VAKT!
Gick tillbaka inom 10 minuter till Vasa igen..

Men plötsligt vart alla borta. Helt ensam var jag. Haha, vart fan hade alla tagit vägen då.. Ringde Robinson som tydligen satt i en taxi på väg till Keybar. Den är ju mindre ok. Men han sa att Kim var kvar. Det var la tur det för i samma veva hajjade jag vad jag hade över armen. Det var ju Kims jacka. Hah, hur hamnade den där..?!
Hittade henne och så gick vi ut. Jag ville inte gå. Hade sjukt ont i foten min. Men fick inte ta taxi, nene kim skulle promt gå. Jag är ingen gåmänniska. Men vi gick. Och jag kissade. Vart då undrar jag nu.? Hmm, svaga minnen..

Vi traskade bort mot avenyn.. Eller jag haltade för jag hade skitont. Hittade en film här idag från inatt. Kim som filmat mig för att jag hade lite svårt att gå. Sjukt bra garv där..!!
Vi kom till avenyn och mötte upp folket igen.. Så gick vi till Babar för det var tydligen sveinlång kö till Keybar. Förlorade i airhockey mot Jens med 1 poäng. Fan!! Var så nära på att vinna. Jag vill ha ett sånt hemma.. Det är ruskigt kul att lira det.

HaAHAHAHAH nu kom jag på vart vi kissade. Det ligger ett Stort stort hus i Vasa. Precis snett bakom Vasagrillen. Men en stor trappa. Där uppe satte vi oss. Just det.. Hehe!!

Vet inte vad klockan var men när jag kom till hållplatsen för att åka hem så vart det över 20 minuter tills min buss skulle komma. Så jag hoppade glatt på 5:ans spårvagn som tog mig till Backaplan. Varför i helvete då undrar jag idag? Hade jag glömt allt vad taxi heter.. Så när jag kom till backaplan var det ju fortfarande flera hundra år innan min buss skulle komma.. Det tar 4 minuter med buss från backaplan till min hållplats.. Det tar 13 minuter att gå om man går normallångsamt.
Inatt tog det mig 40 minuter! Jag hade ont i fot. Jag var fruktansvärt kissnödig. Jag pratade med Peter nästan hela vägen hem. Tur det.. En liten ulle ute på villovägar som knappt hitta hem. Helt öde var det överallt.
Det är något med trappor asså. Under en trappa i en buske kunde ni hitta mig halvt nersjunken i jorden en stund inatt medans jag tömde min elaka blåsa som var full. Skulle ge allt i världen för att se mig själv sitta där. Med Peter som lursällskap kom jag nästan hela vägen hem innan jag börja fundera på att totaldö där mitt på gatan.
Det var ju som tur var inte kallt men det hade vart lite mer match om det vart 10 minus också,

Hela gårdagen var grym. Det var tossigt längesen jag var sådär gött kalajsfull så man inte hade alla chips i hagen men ändå hade koll.. När man inte kan gå ordentligt men skrattar så mycket ändå. LYSANDE!!

Nu har snart halva söndagen gått och jag ska tända lite candle, mysa till det och hoppas på det bästa..




Skapliga trissar på Vasastan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0