Hallofuckingween

Vet inte vad det är men jag gillar inte storhelger. Visst, det är väl trevligt att klä ut sig på halloween, måla påskägg på påsk och dela ut julklappar på jul och dricka nubbe och käka sill på midsommar. Kan man ju tycka.. Det ända jag gillar av dessa sakerna är att måla påskägg.. Jul var över 6 år sedan jag firade sist. Något har gått snett i mitt svenssonliv. Jag är ingen svensson. Och det är väl lika bra det. Finns så många andra so lever det livet.
Det är för påtvingat allt. Spontant ska det vara.. En maskerad i februari eller Luciafest på påskafton. Eller som jag å gänget på nyår. Vi hade kräftskiva på nyårsafton för 3 år sedan. Med hattar pynt å hela köret. Det är vad jag gillar. Okej att jag inte äter kräftor men jag var där. Och jag åt. Var säkert något kött av något slag och potatisgratäng. Brukar vara så.
Skit samma, idag är det iaf massa halloweenfester överallt. Är bjuden på 2 jättestora men så tråkig som jag är så ska jag inte gå på någon av dem. Har inte en ändaste liten fjuttig plan för kvällen. Helst vill jag bara ligga nerbäddad i soffan hela dan och kvällen men det finns en risk för att jag skulle bli otroligt uttråkad. Har kollat runt med lite folk om de vill komma hit och hänga gäng men ser inte så ljust ut. Så får väl se.. Kanske har läst klart min bok tills imon.. 300 sidor kvar.. Eller så får jag för mig att kolla på The Grudge ikväll, helt ensam men då finns risken att jag inte överlever.. Fy Fan säger jag rätt ut! Det var det värsta jag sett.. Januari 2005. Jag och min kära vän Hani kom hem till Bröderna Nygren och vi satte oss tillrätta i ett kolsvart rum tätt intill varandra.. Alla 4 givetvis. Sen skrek vi och svettades av rädsla i 2 timmar eller hur lång den nu är. Då kan ni tänka er en liten ensam själ ikväll om jag skulle kolla på den. Skulle inte tro så va?!!

Jobbade igår. Det var halloweendisco för högstadiet. Hade en mycket trevlig kväll med alla små kidsen. Ni kan ju på bilden nedan mitt mästerverk till vänster. Pierre, the motherfucking DJ!! Slutade vid 22 redan för det var inte så mycket folk. Tog en tur in till gamla Harrys, Gotebar och tog 2 cider med Kajsa och hennes vän Linda. Men när klockan blev 12 tog jag bussen hem och tjuvtitta lite på Facebook för att sedan slockna i sängen..


pierre micke & niki.



Kommentarer
Postat av: stina

du är ju bara før jävla skøn!! du skriver sååå bäst!

saknar dig massa.... hoppas du mår bra!! oslo suger men jag är kvar!! heheh kram kram

2008-11-01 @ 13:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0