Jag gillar döden.

Ja, jag tycker att den personen som utger sig för att vara Döden är bra. Skriver bra, det gör "han".
Eftersom att personen i fråga inte är helt främmande för mig så lyssnar jag på vad han vill ha ut med att länka till sin egna lilla söta blogg.. Rosa och fin är den..
Döden tycker inte att man ska skriva om folk, hade Döden fått välja så hade nog varenda blogg i hela världen tagits bort.
Detta tycker jag är helt urbota löjligt. Men däremot så håller jag med om mycket. Många som skriver bryr sig inte om någon blir sårad eller om att folk blir arga etc.
Jag tar åt mig. Jag har skrivit som jag gör idag på olika ställen så många år tillbaka jag kan minnas. Långt innan "blogg" ens var påkommet.
Alltid har jag skrivit om vad jag gjort och hur jag tycker om saker hit och dit. Men så kommer vi till detta kluriga sista tiden. Jag har inte mått så bra. Det har varit halvt självförvållat och till hälften pga att jag inte mått bra i mitt förhållande.
Så jag ska sluta skriva. Inte helt men om mina känslor nu förtiden. Det kommer igen när känslorna börjar få tillbaka sin gamla färg. Regnbågens alla färger. Att alltid vara glad och sprallig. Och den tiden kommer tillbaka.
Men tills dess så ska jag tänka på vissa saker. För en speciell människas skull.. Han vet att han är speciell för mig. Antingen läser han detta jag skriver här eller så har han säkert någon polare som ringer honom så fort de läser detta och säger att Nu har hon bloggat igen, är det dig det handlar om?
I detta läget sänker jag garden. Om det kan få någon att bli mindre arg eller ledsen så är det värt det. Aldrig min mening att såra någon. Jag skriver bara som jag känner och om folk tar åt sig eller tycker att det är fel så är det egentligen inte mina problem. Men orkar inte ligga i fight med någon för det. Kan behålla mina tankar inom mig.

Döden skriver att han kan lägga ut saker på internet om sina vänner, ovänner och även andra människor som kan ställa till med bra mycket bråk och debatter. Jamen gör det. Eller låt bli. ALLA kan göra det. Men alla väljer inte att göra det. Jag gör det inte och det vet Döden om. Jag namnger inte folk som jag vet inte vill det. Hade jag vart sån så hade jag nog låtit bli att skriva alls. I detta läget är jag på Dödens sida. Så länge jag mår bra kommer jag skriva det. Känner jag att det blir ren misär i mina tankar så låter jag bli av hänsyn till denna människa jag levt med och älskat.

Hoppas Döden blir nöjd av detta. Och hopps vi kan klura ut våra dispyter utan ha ihjäl varandra.
Jag vill iallafall ingen något ont. Det vet du. Sen blir det missförstånd ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0