Minnet från helgen.

Sitter i sängen nu, men varma goa täcket över mig. Datorn står och surrar i knät och forsar ut värme. Jag undrar om det kan börja brinna..?? För det är verkligen typ 178 grader!!!!! Ätit frukost i sängen. Det var längesen sist. är uppvuxen med frukost på sängen. Hade vart gott och ha någon som gav mig det varje dag. Jag är en frukostpåsängenmänniska!

Det är måndag idag och jag har inte tagit mig ork till att skriva på hela helgen. Det suger ju kamelpung för nu har jag skitmycket att skriva om. Var på väg hela dan igår men så fort jag loggade in mig för att skriva så tappade jag lusten. Låg som en död säl i soffan hela dan.. Från kl 12 till strax efter 00 inatt.. Fick ner 2 filmer jag kollade på. 2 helt meningslösa filmer så fattar inte varför folk ens gör sådana. Ingen hade ju saknat dem om dom försvann liksom. Ut ur filmregistret!!!

Skit samma.. I fredags var jag hemma hos Mikis på kvällen. Bara tog det väldigt lugnt och kollade lilla äckelJohan på idol. Vad gör han där..? Han var min favorit under uttagningarna och sen gick det utför. Usch, vilken liten prick han är!
Jag åkte hem från Mikis vid tolvtiden. Och på väg hem såg jag det bästa på tokigt länge.. Det kom på en snubbe på Vågmästareplatsen. Jeans tröja å uppknäppt jacka.. och haha detta är kul som fan.. En MINICALL..!!! Förhoppningsvis den sista i Sverige!! Och det värsta var att han var grymt stolt över den. Den hängde där i skärpet och han gick och stilade med den med sin uppknäppta jacka! Han hade lika gärna kunnat skriva i pannan: Kolla ner, jag har en minicall!!! För så gick han. Nöjd såg han ut att vara med. Vad har han att vara nöjd över. Att han åkte buss en fredagskväll och skulle in till stan för att hänga vid ingången till Nordstan där resten av allt sånt pack hänger..?? Oki, det kan jag ta för de verkar trivas där. Jag var mest nöjd över att komma hem så jag fick sova. Men ändå.. kan inte riktigt släppa hans gångstil och blick asså.. Måste vart langare av något slag.

Sov taskigt som fan natten till lördagen. Telefonen surrade och pep till om vart annat. Fick ett ganska roligt fyllesamtal av Lenny. Han är ju lätt en av de flummigaste människorna. Eftersom jag lider av någon slags nojja så kan jag inte stänga av ljudet på telefonen för jag vill alltid gå att bli nådd. Därav väldigt lite sömn..
Men Kim ringde vid 9 sen. Så jag som hade planerat att bara kila till solariet åkte ju på att möta henne i stan kl 10. Traska runt och köpa klänning och lite till. Sen istället för att åka till mitt solarium där jag bygger bränna lurade hon iväg mig till Kortedala av alla ställen. FATTA?! Jag vistas inte på sådana ställen. Speciellt inte om jag tvingas att åka vagn dit. Bara massa rövare och banditer där. Vi var i vilket fall som helst hos mig vid halv ett igen.. Trötta båda två. Men det var ju bara att börja fixa och dona. Natalie skulle ju komma vid 14 för att locka och fixa mitt hår. Innan det skulle man duscha och peela och få bort alla ovälkomna hårstrån från kroppens all hörn. Kim la sig och vilade i min säng så länge. FUSK!
Natalie kom och hade med sig sötaste Bella. Vilket litet charmtroll.. Håret blev gjort och jättefint. Så jag började sminka mig medans Natalie gick på Kims jävla kalufs. Kan man ha så mycket hår på huvudet??? Skänka lite till mig kanske.. Det hade inte vart fel.. Bla bla bla, vi blev klara.. Hetsade ihop våra saker och ringde taxi. Det var Homan som kom och det är alltid lika kul att träffa på honom..

17.20 klev vi in genom de magiska portarna till Victoria och så var det bara att svansa ner till undervåningen och börja blåsa. Alla dessa satans ballonger som skulle upp. Svart Metallicrosa och metallicsilver. Det blev riktigt fint när det var klart. Hani och Anders kom oxå strax efter 5.. Liiite sena men vad hade man räknat med då. :)
Vid halv 7 började folket släntra in. Efter en halvtimma hade nästan alla kommit så vi körde fram buffén. Efter att alla betalat till mig så fick de sina dryckesbiljetter och sen fick dom äta. Jag som hade börjat hälla i mig som en kamel så fort jag kom var riktigt go under tassarna redan innan jag börja äta. Så det var inte så mycket till matro för mig för jag sprang mest runt och fixa med allt annat. Men det e ju bara så typiskt mig. Måste vara överallt. Helst samtidigt.

Kvällen rullade på och jag tror inte jag ljuger när jag säger att ALLA blev kanon. Här var det ingen salongsberusning inte. Nänä. Fullast vinner var temat. Jag tror att Nicklas vann. Men tillbaka till det senare.
Fram emot 22 så dundrade det in multimycket folk. Både kända och okända förmågor.. Måste vart vid tolvslaget där som vi kilade mot Nivå. Vi var ett gott stort gäng.
Kommer fram iallafall och den jävla dryga apvakten, en tjej givetvis, stoppade mig och sa att jag var för full. HA, vilket skämt. Visst var jag det men det tänkte jag inte ge henne. Så jag fick göra något konstigt fingertrix för att bevisa att jag hade koll på läget. Vips, så var jag inne. Jag själv hade nog inte ens släppt in mig! Muha!! Lurad.

Mikis & Emma kom. Det var riktigt kul. Vi dansade schlager på översta våningen. Och en trappa ner där resten av folket befann sig, där bara var man. Vi var så många så vart man en vände sig såg man någon av oss. Kanske borde hyrt Nivå istället för Victoria. (=
Flera timmar rann iväg och vi hittade ju Los Trattosgänget me. Lätt kvällens höjdpunkt. Mycket dans och flum med gänget på schlagervåningen.
Vet inte vad klockan var riktigt när jag och Mikis fick för oss att pila hemåt. Efter att ha gått i pumps med höga klackar hela kvällen så hade jag ont. Ville inte ta ett steg till. Så kom jag ju på att jag hade vart duktig innan jag åkte hemifrån. Jag hade ju tagit en systemetpåse och lagt i legins, tröja och ett par lågklackade pumps. Detta låg i Kims väska så jag hämtade det. Drog med Mikis till toa för att byta om. Fy fan va skabbiga toaletter! Minus minus minuspoäng! Bytte om och skulle byta skor. Meeeeeeeeeeeeeeen vafaaaaaaaaaaaaaan! Där låg ju bara en av mina skor. Jaja, på med de höga igen och "haltade" bort till Kim igen. Som för övrigt stod och såg allmänt aspackad ut. Haha, alla var schweinfyllda med alk. Kollade igenom hennes väska efter den försvunna skon men icke. Den var borta. Hur detta gått till kommer jag nog aldrig få reda på.. Så nu är jag ett par fina skor fattigare. Eller iaf ena.
Hämtade ut våra jackor och så säger Mikis plötsligt: -Bussen går om 7 minuter! Jamen det är ju lugnt säger jag, som trodde att den gick på Valand. -Men det går från centralen, kläcker människan ur sig då, så vi får snabba oss!
Herrejävlar, trodde hon på det själv eller..?! Men jag pindades och försökte snabba mig så fort jag kunde. Alla tjejer vet ju vilken smärta jag menar.. Den jaghargåttihögklackatförlängeochnärmanskahemkommersmärtan. Ahh, den är inge ball. man vill bara dö.
Kom ner till Kungsportsplatsen och som en skänk från ovan kom 4ans spårvagn. Tvingade på Mikis, som gick och pratade i telefon, och precis när vi går av den vid Drottningtorget så gick våran sista buss hem. Typiskt!
Jag skulle nämligen sova hos MIkis för jag ville inte nana själv. Och hennes gubbe Bernhard var ute på jakt hela helgen och var inte hemma.
Ingen hade en spänn kvar och mitt bankomatkort låg hemma. Så vad gör man då. Det var freeeeezing kallt ute och vi hade lite småbråttom hem oxå för Mikis hund skulle ju gå ut.
Försökte få tag i taxi. Lyckades. 5 minuter vid Franks sa dom. Visst, efter en kavrt var dom fortfarande spårlöst borta. Alla 140140-bilarna. Men så till slut kom den. Bad honom köra hem till mig för att det var där pengarna befann sig. Snabbt upp och tog på mig stövlar istället och tog kortet. Ut i svalen för att sekunden senare springa in och hämta tandborsten! Jag borstar alltid tänderna!! Duktig flicka!
Ner i taxin och sen bar det av hem till Bjurslätt där Mikis bor nuförtiden. Och det roliga är att under hela denna tiden. Från det att vi gick från Nivå till att vi missade bussen till taxi överallt så pratade Mikis i telefon. Och den som känner henne vet att det inte går att få kontakt med henne då. Speciellt inte när hon är full. Så man kan säga att jag löste detta ganska bra för att dra på en lealös Mikis undertiden.
Fast jag pratade med i telefon. Tina ringde. Sötnöten hade kommit hem till Nicklas, som för övrigt hade druckit för hela avenyn och åkte hem tidigare, och kom inte in. -Låt dörren vara öppen så jag kommer in senare, säger Tina till Nicklas. -Såklart bla bla bla, svarar han helt dyngad. Det kunde man ju räkna ut med lilltån att han skulle glömma.
Så Tina bankar å ringer på helt förjäves. Men när vi snackat en stund om alla incidenter som kvällen gett så öppnade han. För att antagligen däcka samma sekund igen. Men Tina kom in och jag kunde slappna av. Tjoho!

Vi somna in ganska bra efter att Delphi vart ute. Jag stannade dock inne och tog hand om mina onda trampdynor.

Denna lördag den 22 november var mycket lyckad. Alla folk kom till middagen med undantag för 3-4 st. Men det är ju deras förlust! Så räkna med att ungefär i februari mars så blir det en liknade kväll igen med samma folk för då kommer våran älskade Triss, eliten kan man säga, hem igen!

Det finns en som är sjukt het. Vem vet bara några.. Mjau..

Nu nlir det till att ta sig i kragen. Duscha bort söndagen i soffan och försöka få lite luft kanske. Men har inte riktigt lust idag. Kanske kommer.. Byyyyyyyyyyyyye bye













Kommentarer
Postat av: Nicklas

Vafan Ulle jag var väl inte så full......bara lite trött!!! haha

2008-11-24 @ 15:23:52
Postat av: Ulle

Okej Nicklas. Vi säger så. Nästa gång kanske du skippar fredagens alkintag =)

2008-11-24 @ 16:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0