Veckan som passerat.

Passera är också ett sånt underligt ord som kan betyda två saker.. Det tycker jag är fiffigt. Passera en tomat eller passera ett övergångsställe... Du kan passera en tomat på båda sätten men övergångsstället blir svårt att passera som du kan passera en tomat. Men nu passerar vi detta så jag kan försöka få ner vad jag har gjort denna veckan som passerat förbi.

Måndag: Oh ja, denna måndag från ingenstans... Fick krupp på kvällen av tristess så jag slängde på mig mjukisar och en jacka, tog min bok och satte mig på bussen till Olskroken för att där byta till ettans vagn som skulle ta mig till Kaggeledstorget där mitt älskade solarium ligger. Klockan var runt 7 när jag fick för mig att etta var en bra idé att utföra sådär på en måndagskväll.. Så tjoff tjoff så var man solad och klar.. Tog 11 minuter och då räknar jag med att det tar 3 minuter innan solariet sätts igång när man putt i pengarna i boxen. Fort in fort ut som man säger. Men sen kommer vi ju till kruxet att åka hem.
Jag hade ju matchat 53ans buss med ettan när jag skulle dit. Så det gick ju smidigt. Kommer upp till hållplatsen och jag kan ju mitt i allt påpeka att det var storm regn och riktigt ruskväder ute. Fick vänta där i 9 minuter på vagn. Kommer ner till Redbergsplatsen och hoppar glatt av bussen för att mitt glada humör fort ska sjunka då jag ser 53ans jävla horbuss precis åka. Så 35 minuter tills nästa. PUST!!  Här kan jag ju inte stå och blåsa bort tänkte jag och hoppade på första bästa vagn mot stan.. 6an blev det. Perfekt måste ju det bli för den stannar ju vid Nordstan och där går min 40buss hem. Trodde jag. När jag kollar upp från min bok som jag är helt fast i så är jag ju på väg åt helt fel håll. Utanför burgården!!!! Men vänta lite, jaja får väl hoppa av på Korsvägen då och försöka hinna tillbaka till Redbergsplatsen innan 53an går då. Hade ju ändå en halvtimma på mig. Så på 8ans spårvagn och in i boken igen. Kom fram med 3 minuters marginal med bussen och sen var jag hemma 9 minuter senare då 53an bara tar 6 minuter från Redbergs till min hållplats. Och nej, man kan inte gå den biten för det är en tunnel som man inte får passera utan bil/buss/lastbil/motorcykel.. Annars hade biffen vart klar och jag hade trskat hem i stormregnet.
Kom hem till slut och som Otto G säger attackslappa i soffan ännu igen!!!

Tisdag: Hade ju sen dagen innan planerat att Victoria var målet för kvällen. Kl 18.00 skulle jag och min hävarkompis Tina befinna oss där med våra söta små rumpor. Men innan detta har man ju förpliktelser också. Mina var att tvätta 5 maskiner tvätt och laga middag. Lakan, handdukar kläder ja fan vet allt blev rent och luktade äpple efter många timmars slit. Middagen bestod av hemmalagad hamburgare med extra allt på och ett glas vin. Sen ett till. I badet. Guuu så sköönt!
Så på med kläder smink lite spray i håret så var man fit for fight för kvällens bravader.
En cider på Victoria i baren. Vi sitter aldrig i baren, men alla borden var upptagna. De är aldrig upptagna när vi kommer kl 6 i vanliga fall. Men men, när Nicklas den allmäktiga kom så tog vi och smet över till Vasastan istället. Där fanns det plats. Inte helt ledig men vi satte oss på det bordet ändå. Satt en snubbe där och pillade med sin Rubikskub och drack bira. Han satte sig i baren efter ett tag. Han fattade la att här skulle tjötet om allt löjligt och möjligt aldrig ta slut. Oh, så rätt han hade! Det kom en tjej sen.. Så antagligen hade vi tagit hans bord där han hade tänkt att ha en trevlig dejt med tjejen och hans rubikskub. SYND!!
Emil kom, utan sin mössa för en gångs skull.. Lika go som vanligt. Vi tjittertjattra lite alla 4. Grundarna till våran tradition kan man säga. En tradition som blivit mycket populär och som mycket annat folk gärna följer med på. Inte så konstigt eftersom vi 4 är bland de roligaste i västsverige.
Maria, en klasskompis till Tina dyker upp med ett gäng chicks. Och även hennes kille Jerry vart med på ett hörn. Och han, han var en klippa.. Satan, jag gillade honom.. Haha, längesedan jag träffade en som jag hade så kul och mycket gemensamt med. Man kan säga att vi klickade till tusen! Så nu har jag en ny partipolers när han kommer hem från Bahamas i december.. Vissa har det bra..
Vi brukar ju sitta till runt 22-23 våra sånahär kvällar. Vet inte riktigt när Tina, som för övrigt flög nerför trappan och rätt ut på gatan, och Nicklas drog sig hemåt. Men när jag kollade kl var den 00.00.. Oj, vad hände? Haha.. Hade svinkul. Emil var kvar iaf.. Och Jerry med tjej och två till tjejer. Helt plötsligt stod det en flaska vittvin på bordet. Hjälp! Jaja, jag var törstig.
Vid ett kanske blev det 140140 och raka spåret hem.






Onsdag:  Vaknade 6.30.. gick upp.. var vaken en timma. Gick och la mig igen. Sen vid 10 så åkte jag till Sandra och hade en heldag med henne och min lilla älskling Lukki. Vi vart på Allum och lite så. Åt god mat hos henne och jag hade den goaste dagen med Lucas som jag någonsin haft. Går inte att beskriva min kärlek till honom. Åkte hem på kvällen och hade lite kvalitetstod med mig själv. Det är skönt det med. Fick i uppdrag av Chrille Mats & Mike att fixa en avskedsfest för dem. De åker till Thailand i slutet av november nu i 3 månader. Så jag tog på mig detta. Efter 4 timmar av telefonsamtal hit och dit så hade jag bokat hela undervåningen på Victoria med buffé och dryck för 30 pers. Alla 30 hade sagt JA och så var lördagen den 22 november bokad och klar i almenackan! Ulle kan åstadkomma mycket om hon vill!!!






Torsdag: Vart sugen på pannkakor i 3 dagar så nu vart det dags. Kilade till torget på morgonkvisten och köpte mjölk och kesella. Detta är en fenomenal pannkaka som min mamma lagat till mig under hela min uppväxt. Pannkakan liksom smälter i munnen på ett obeskrivligt sätt.
Vid 11 hade jag börjar steka och i väntan på slöe Peter så smygåt jag en. Fan att Peter ska komma tänkte jag, mindre pankisar till mig.. Men jag gillar hans sällskap. Han är ju liksom lite som min bror. Har alltid gjort det och kommer alltid betrakta han som en också. Den där syskonkärleken med touch of hat kommer upp då och då. Inte ofta, absolut inte, en gång vart tredje år kanske.. Som i somras. Vilket praktgräl. Över ingenting. Det kallar jag kärlek! 
Åkte med han till solariet sen och sen hade jag betydligt mer tur på hemvägen än måndagens äventyr. Tog 15 minuter sen var jag hemma. Satte på en film. "Traitor" Sjukt bra. Låg i soffan hela eftermiddagen och kvällen. Mådde som en prinsessa. Lagade jordens godaste köttfärssås som jag nu har fryst in i massa portioner.

Fredag: Hade inställt mig på soffan hela förmiddagen och så blev det. Skulle jobba kl 17 på fritidsgården och det gjorde jag. Hade på tok för mycket spring i benen och mycket galen energi som jag smittade ungarna med. Det var den sjukaste fredagen på jobbet på mycket länge. Jag är inte frisk. Jag vill inte vara frisk och hade antagligen aldrig fått papper på att jag var frisk i huvudet om jag bett om det av läkaren heller.
Slutade vid 23 och tog mig hemåt. Kvällen slutade ju kanske inte som jag tänk mig men kan ju inte heller säga att den slutade dåligt. Bättre än jag hade tänkt. Mer om det en annan gång.

Idag är det i vilket fall som helst lördag och jag ska jobba även i kväll. Får se hur det slutar för idag ska Sandra jobba också och hon är inte helt frisk i huvudet hon heller. Nu är det dags för dusch å mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0