Europas längsta dag.

Måste ju vara nåt sånt idag för den tar ju aldrig slut. Eller har vi förflyttat oss till en annan breddgrad med andra tider och solsken..?
Jag kom hem för en liten stund sen. Då var det ljust som tusan ute. Nu är det bäcksvart. Öppet fönster idag me. Lyssna på tågen som gör så det skakar i hela huset. Det är dötufft att man har gratisvibrator i soffan när tågen går förbi. Kan ju dock nämna att det är en bit till spåret. Folk kan ju tro att man bor i en relativt stor hydda alldeles intill men så är inte fallet. Ne, jag bor på andra sidan mototvägen men på något sätt så känns det hela vägen hit ändå. OH, nu kom det ett. Det gick fort. Måste vart ett kort tåg. 3-4 vagnar sisådär. Nog om min tågaktiga situation.

Hunnit med mycket idag. Uppe 7, skulle tvätta. Efter att man släpat 3 maskiner lakan & handdukar ner ända till källaren så blir man lite lagom trött när man upptäcker att det finns ännu en morgonpigg jävel i huset som tänkt samma tanke som jag. Jaha, bara att bära upp skiten igen och krypa till kojs. låg där och halvslumra ett tag. Tog upp datorn i knät och lade ca 176 patienser. Asså, rädda mig från det. Det har blivit ett helt galet beroende. Kan inte slut. Får väl upp 4 på 100 kanske men det är lika kul för det. På det svåraste såklart.
Sandra kom men Lucas runt 10tiden. Åkte ut till Ica vid Allum och handlade en massa mat. Ulle åt ett håll, Sandra åt ett annat.. en barnvagn och en kundvagn. PLUS en liten jävlig ettåring. Han fick vi muta med kanelbullar så han höll tyst. Det där med självscanning är en briljant idé! Fast jag fick inte självscanna idag för jag hade glömt mitt körkort hemma. Så himla typiskt. Det gick ändå. Sen kom min beeeeeeeeeeeeejb och hämta mig och mina påsar. En kvickis hem till mig och dumpa varorna, myste lite och sen körde han mig tillbaka till Partille för jag skulle jobba kl 14. Tror kanske jag e lite in lööööv.

Jaja, väl på jobbet så möts man av 3 galningar. En som tappat 6 liter mjölk som runnit överallt, en utan mobil, en som städat efter mjölken och so on.. Sen gick hälften så jag å mitt älskade kötefnask Mia tjötade som vanligt om allt och ingenting. Sen gick hon och lille mig blev helt ensam. Grymt tråkigt tyckte jag så jag tappade en kaffekanna i golvet och då blev allt genast mycket roligare. Inte med meningen men det livade upp lite. Ringde Karin och skämdes. När jag städat upp ungefär 3 miljarder glasbitar så pustade jag ut och allt gick tillbaka till det tråkiga igen. Sen kom Barbro och räddade hela min kväll.. Gillar inte det där med kaffekannan. Avdrag 4787 kr på lönen.. Hee, neeeeeej!

Klockan blev 20 och vi stängde och gick hem. Handlade lite med självscanning på min alldeles egna Ica Kvantum här vid mig. Så nu är jag bara hemma och väntar på min snutt som ringer varje kvart när blåsan ska tömmas. Inte lätt när ölen rinner ner till Champions league. Tror jag är lite lätt in lööööv..
Snart kommer han och då blir det lajban och nattinufs.

Nu ska det handlas träpersienner till alla fönster. Ingen mer insyn och stämningen kommer höjas. GILLAS!!

-Förtjäna min kärlek-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0