mest slipade golvläggarna.

Satan asså. Nu har Ulle och Johan vart så duktiga. Klockan fem dök Johan upp. Med sin mindre häst Balder som alltid myser med oss. Otto kom förbi då hans post fortfarande dimper ner här ibland. Det blev hemkörning av lite go mat, med lite flum och slapphet under tiden. Sen kilade Otto och vi masade oss ut till köket för att börja den efterlängtade golvläggningen. Så nu 4 timmar senare är vi alles klar. Det är iordninggjort och Johan har blivit hämtad av taxin som skulle köra honom hem.
Kan ju tillägga lite småtufft att vi har använt smörkniv och ett Dominospel som verktyg. Inte alla som hade klarat det. Ulle & Johan är lätt de sämsta i heela världen på att baka pepparkakor men sen kompenserar dem det jävligt bra med att vara kungar på att lägga golv. Med bara en felmätning som vi lätt löser med en lite bredare list.. Hehe,,

Mådde som kompostlåda på jobbet idag. Förkyld och helt mongolidt trött. Kom direkt från till jobbet i morse från Oscar. Efter att man suttit på Frankes och kollat säsongens första GAISmatch med en cider så var det söndagsstek hemma hos pappa Bäckman som bjöds. Så visst. Kommer dit men inte bara jag. Även ett flak 7.0:or cider och ett flak öl. Plus 2 till. Himla trevliga herrar. Det var ju bara att gå på det igen.
För hela lördagen var det kanonväder. Satt på Vasaplatsen med Christian Emil Otto Morsing och Oscar heeela dan verkligen. Varsin kasse öl och cider så var dagen räddad. Flyttade oss med solen och till slut hamnade vi på Mi Casa där Aniela jobbar. Lite hinkning där sen drog alla åt varsitt håll vid 20tiden. Fast jag och Christian tog en bulle ut till hisingen för att grilla med hans syrra och hennes kompis Carro. Det var sjukt trevligt. Var dock hemma vid 00.00tiden men då hade man ju vart igång i över 12 timmar med.
Summan av kardemumman blir då vääärldens tokigaste och härligaste helg. Spontant och roligt. Träffat så mycket folk som man inte sett på evigheter. Värt allt.

Nu sitter jag här snorig och jävlig. Undra om man får besök inatt. Hade vart mys om söt kom. Men ska ju upp tidigt imon så borde sooova nu. NU! Är astrött.. Sov 2 timmar inatt bara ju. var roligare och umgås dricka cider och röka cigg. Oh, min hals är paj. Den me. Levern och halsen. Men vad ska man med dem till egentligen..??

Målaren är klar med hallen och vardagsrummet med så nu är det bara att börja hänga upp, köpa, fixa och bjuda hem folket på FÄÄST!! Jiihoouua!


Jöööan fiffififfilurar med tumstocken och golvet.


Grabbarna njuter i solen. Skönaste dagen i år.

Karin, ja jag vet att jag skulle lägga upp kort på hur köket blev med kameran dog och korten jag tog blev inge bra.. Du får se det liiive!

Nu ska jag snyta ut hjärnan, eller ahh det som finns kvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0