Fårr jag köpa etvå kråna?

Shit. I alla bemärkelser som finns verkligen. Helgen som gått, eller gått och gått kanske är fel ord. Vinglat är mer passande. Jaja, den har varit i lite halvt kaotiskt skick kan man börja med att säga. Det hela började redan på fredagseftermiddagen då jag var ensam ute på jobbet och en av Partilles riktigt ess kommer in och fiffilurar i byggnaden. Detta ess, vid namn Raimond, är även Partilles mest luktsamma och mest alkoliserade varelse. Redan förra terminen när jag började jobba därute så var han ofta där och strök runt med sin systemetkasse som säkert är begagnad sen tidigt 1700-tal. Visst, han är snäll och så.. trevlig på alla sätt och har koll på läget men en fråga bara.. Varför i hela kalla Helvetet har han valt ut just Mig som sin käresta. Jag vill inte att en sån som han ska vara "kär" i mig. Jag vill inte se hans utklipp på nakna brudar i sin plånbok och jag vill absolut INTE ha hans mobilnummer för att ringa om jag känner för att träffas någongång. Detta var förra terminen. Denna har det nästan blivit värre. I vilket fall. Fredag klockan 3 på eftermiddagen staplar han in i sin vanliga outfit som säkert inte blivit tvättad sen flintasten var det ända sättet att få eld på. Står som vanligt och sluddrar om absolut inget intressant. Jag brukar vara "jätteupptagen" med diverse saker när han kommer in och i fredags var det inget undantag. Han luska reda på att jag stängde klockan 18 och då var det kört. Han satt där och väntade. Kom fram och pratade när jag råkade visa mig och när klockan blev strax efter 5 så ville han bjuda på sina ciggaretter för jag var så duktig på att moppa golv. Efter jag slutade skulle vi tydligen vara tillsammans och dela på hans öl han hade i påsen. Man blir fruktansvärt nojig med en sån efter sig även om han är snäll och inte vill något ont. Men det blev lite för mycket i fredags då jag kände att jag inte ville gå från jobbet för han hade ju garanterat följt med mig till bussen och åkt med mig ända hem och hoppat ner i min säng. Detta var något som jag inte ville skulle hända så som en riktig Räddningspatrull kom Hani & Anders vid kvart i sex. Vi skulle åka sola efter jobbet och vem tror ni inte ville följa med oss i bilen. Det var ju en jättebra idé för då var vi 2 par. Hani och Anders stod och pratade med honom medans jag gjorde klart det sista innan stängningen och helt plötsligt hör jag att både Anders & Hani börjar bli irriterade på honom. Jag som kopplat bort allt just för tillfället hade inte hört vad människan stod och sa. Han ville vara med mig i solariet och tänkte på mig med lysrör och en jävla massa strunt. Anders blev förbannad och Raimond fick be om ursäkt. Så länge han håller sig till att prata strunt om inget alls är det lugnt men när han börjar prata om mig han och hur underbar jag är då blir det liiite jobbigt. Hade inte min alldeles egna räddningspatrull kommit så vettefan hur det hade slutat.
Sedärja, nu har vi kommit iväg från jobbet och solariet var nästa stop. In sola ut hem och käkade framför en tecknad film. Vilken go fredagskväll. Lugnt stilla och när klockan var halv elva kilade ärkemongona hem. Jag kröp ner i soffan med filten och så ringer mobilen givetvis. Mikis var på stan med tjejerna och det var inte såå svårt att övertala mig att komma in till stan. Upp ur soffan. Hoppa i klänningen, klackskorna och på med lite smink sen bar det av. In till Parken och Mikis & Ulle var radarparet numero uno denna natt. Mycket galen dans och ännu mer när Bernhard, Hamilton och Järbrink dök upp. Efter ett x antal drinkar, shots och cider så bar det av i taxin.
Lördagsmorgon vaknar jag till liv och upptäcker att jag inte alls var hemma. Ringer Hani och garvar en kvart innan jag klär på mig och pilar av mot första bästa hållplats. Några minuter senare är jag hemma och klockan är tio. På med andra kläder och bort med gårdagens smink som satt överallt.. En kvart senare tutar det på utsidan och räddningspatrullen var på G igen. Av mot stan och lite shopping i virrvarret sen sola. Eller bränna sig kanske är en bättre beskrivning. Hela ansiktet koka och var kräftrött hela eftermiddagen och kvällen. Inte helt hundra alltså.
Meeen, klockan blev halv 4 och jag hade hämtat mamma i Ytterby alldeles för trött för att köra. Blivit avsläppt i Kärratown och så var det bara att sätta igång igen. En omgång smink och vinflaskan var öppnad. Tobbe & Micke dök upp runt 7 och köksbordsfesten var igång. Vet inte vad klockan var när Parvis kom med räserbilen och hämtade oss men knödde in alla i bilen och Säve var målet. Björn af Hult har fyllt 30 och detta skulle firas med både chips och jordnötter i en lokal där spriten var oroväckande billig och ölen smaka skit som all öl gör. Men Captain Morgan Gold var även denna kväll min bästa vän. Sjuka människor och dartkastning sen bar det av hemåt pretty early. Eftersom vi var långt ut i ingenstans och det endast var hemmasnickrade vita pilar som visade vägen till lokalen med traktorer på undervåningen (?) så var det inte många vi kunde ringa. Parvis, den bästa av dem alla svarta chaffisar, kom som ett skott och hem till Kärra det bar.
Mycket knäckebrödsätning, ännu mera garv och en galen skåning i telefon så var kaoset ett faktum. Anders som skulle upp och jobba kl 8 fick ett halvt psykbryt och drog något gammalt över sig i sängen och sen var John Blund framme med hagelgeväret.
Vi letade efter cigg och fick lite småracha när vi insåg att vi inte hade några. Tills jag öppnade paketet som låg mitt framför mig och fann inte mindre och inte mer heller för den delen än TRE hela små vita loveli cancerpinnar. Raketfart ut på ballen och hetsa i oss dem. In, garva mer. Paketet med salami skulle in i kylen och det gick sådär. La oss i soffan och vet inte vad som hände men somna gjorde jag. Hani hade tydligen kilat in till Anders och lagt sig efter en stund. Vaknade innan halv 7 nångång och hade skrattattack biiig med en liten vaken Hani. Hon, ut i köket för att hämta vatten. Öppnar kylen och hittar all salami PÅ paketet. Inte i som det ska ligga. Haha, nene.. hela kylen var en röra.
Runt 8 tiden var Anders uppe. Inte för att han var pigg och inte heller för att han ville. Utan just av den enkla anledningen att han var tvungen. Han skulle nämligen vara lekledare på Kvibergs marknad hela dagen. Förbi teknikoutlet och hämta alla jävla varor. Hani "fixade" stolt nya blingbling till våra telefoner och hon var nöjd hela dagen. Ut till kviberg och leta upp buren som skulle vara Anders tillhåll de närmaste timmarna. In me all bröte sen tog Ulle & Hani bilen och tog en Burger KingRajd. Tillbaka till blatterihålan och nu var vi taggade att gå ett varv och fynda. Jävligt lätt att fynda när kärringhyndan skulle ha 40 jävla spänn för en sketen glasuggla. Kissade på hennes sko sen gick vi till nästa bord och där hittade jag ännu en uggla. Men den tanten var trevligare så henne köpte jag än uggla av för just 40 svenska riksdaler.
Tant: -Det är många som samlar på just ugglor.. och elefanter.
Ulle: -Ja, det är många som samlar på alla djur.

Efter att ha pekat på allt fult vi kunde hitta såsom nya vinterskor och halsband som inte ens zigenarfruar hade tagit på sig så kom vi fram till Anders & Magnus stånd. Elvamiljonertrehundrafemtiosjutusen blattar stod runt bordet och prutade på saker som kostar 5 kronor. Som Anders så bra uttryckte sig: -Man tappar ju hoppet om mänskligheten när folk beter sig såhär.
Eftersom vi, liten Ulle och liten Hani, inte hade lust att befläcka oss mer med blattepruttar och svett så gick vi ut till bilen för att åka hem till Kärra igen. Den lilla äckliga lappfittan som hade satt en ful liten vit lapp på rutan ska dö. 600 spänn. Dem pengarna kommer hon inte långt på med det fula trynet hon låg inne med. Tänkte köra över henne och sno hennes block men någonstans i oss kände vi väl lite sympati för hennes mamma med mustash. Hon kan ju inte hjälpa att hon fött ut ett troll som inte kommit längre än till lapplisornas paradis Kviberg.

Detta är den bästa summering jag kunda komma på om en helg som har bestått av både det ena och det andra. Har jag glömt något så påminn mig gärna. Lite kort ska upp och sen är min dag över.

Hani & Anders. Nästa lördag gör vi till världsklass den med!



 Raimond, Partilles ess.

 Vita fula lappen.

 Tobbe och hans nys tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0