Wooble & Bob is back in the game!

Istället för att moppa golvet och fixa ordning hemma så sitter jag här som en annan fet get och tycker allt är allmänt gott! Visst att man var trött i morse men det är inget mot vad jag kommer vara imorgon när jag skall upp klockan 06.00. Och för att inte prata om träningsvärken jag kommer ligga inne med imorgon då jag fick en alldeles urflippad idé imorse om att cykla. Hallå, CYKLA! Jag! Vad hände där? Halvägs till Tuve där jag faktiskt hade ett grymt viktigt ärende (hämta en bil) så avled jag. Så jag väntade på att likbilen som är lik din bil skulle komma och köra mig till djurkyrkogården (för det är där man begraver feta getter va??) men ingen kom. Nähä, får väl fortsätta trampa på då fast benen håller på att explodera!!
Kom fram och skulle låsa den fina rosa cykeln. Tyckte det gick alldeles utmärkt till brighta Anders kom och sa att den kan man sno på ett ryck. Jaha, man kan tydliogen inte låsa en cykel med låset alldeles under sadeln för den är tydligen rätt lätt att dra av bara och vips är låset borta och cyklen fri. Ganska logiskt. Hade jag bara tänkt till lite extra där så hade jag inte behövt bli helt dumförklarad och Anders hade inte kunnat skratta åt mig som han gjorde!
Till slut satt den fast iallafall och jag kunde köra Anders tillbaka till sitt jobb för att sen plocka upp min ärkefiende Hani i Kärra. Är det några som kan åka bil så är det vi! Överallt helst. Samtidigt!
Det blev en rajd till Backaplan för jag skulle hämta ut min telefon som vart på lagning. Sen en sväng hem för ombyte av kläder och sen bar det av mot de östra delarna för nyckelhämtning och få lite papper påskrivna på jobbet.
Även stan fick sig en liten turn av våran något grymma musik och den var inte låg. Vi var dem som alla älskar att hata. Nervevade rutor, dunkadunk på maxvolym och tuta/vinka/pekalångfingeråtallasomgickförbi!!! Men som vi älskar det! Haa, vi vet att folk inte tål oss och det gör det bara ännu roligare. Vi gillar ju det och det är ju huvudsaken..
Bankärenden och pizzaätning som vi båda fick ångra rätt fort. Herre, akut hem till mig för en snabb tömning x 2!!
Hämta Anders vid 16 efter att vi försökt klappa mammutar (!!). Sedär, 5 timmar var inte så svåra att slå ihjäl med oss i en bil. Låste upp rosa faran och cykla hem som ett skott. Så nu har jag inte rört en fena sen jag kom hem för 3 timmar sedan.
Vilken dag, fått gjort mycket och haft sjukt kul! Hoppas bara att mamma inser när hon kommer hem imon att hennes älskade lilla ängel behöver en egen bil så hon kan kaosa loss lite oftare med sin Heni. Ylle behöver det. Glömmer alla bekymmer i världen när jag är med den stollan. Inte så konstigt kanske eftersom vi är stöpta i samma humorform!

Fan, måste städa. Mamma kommer hem imorgon och då blir det banner om det inte är rent. På söndag får man nyckeln till nya lägenheten och jävlar i hela heletet vad jag längtar. En stor go alldeles egen 3:a med stoooor altan. Kan det bli bättre. Snacka om grillkvällar och kaos alá Ulle. Hemmahosulle är där det händer!!!

Sayonara 1337!!

 Mammut & Ulle.

 Mammut & Hani.

 Man vill ju ha hem han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0