ännu en helg av härligheter!

Jag har kommit fram till att det måste vara brutalt jobbigt att lyssna på mig när jag pratar. Allt jag berättar om är BÄST. Men hallå, ALLT kan inte vara bäst. Denna helgen var helt klart bäst på länge.. Ohh, denna låten är bäst för att när nästa kommer skrika ut "ohh, denna låter är ju bäääst. Sen kommer en vanlig tisdag och man dricker vin och har skitkul, då är den bästa tisdagen på sjukt länge. För att inte prata om helgen som nyss vart. Helt klart grym och en av de bästa på flera veckor. Men det är ju sant. Jag njuter så grymt mycket av att umgås med alla underbara människor som jag runt mig. Ibland sitter jag och undrar vad sjutton har jag gjort för att förtjäna dem. Vänner som ställer upp vad det än är och som får en att skratta åt en liten ful champinjon om det hade varit så. Så spårade jag ur igen. Det jag ville komma fram till var ju att även denna helgen har varit så tokigt lyckad med flams trams och negerdans. Om detta inlägget blir en aning osammanhängande så kan det bero på alkoholintaget i helgen, eller sömnbristen eller helt enkelt min extas för jag sitter i min alldeles egna mysiga nya lägenhet som jag fick nycklarna till idag. Men läs och undrar ni om jag inte är klok i huvudet eller om jag har alla 10 fingrar kvar så hör av er. Jag brukar få rätt konstiga frågor ibland. Kanske för att man är lite smått konstig. Hellre det än normal. Men vad är normalt då? Det är en fråga ni gärna får svara på. Bäst svar vinner min gamla avdankade Pappa J Bib. Tom är den dessutom för innehållet är alldeles för gott för att bara ha kvar sådär utan anledning. Finns det, konsumerar man. Det är måttot eller kanske tillomed en lag i mitt liv.
Tjöööta lagom, det är ju fredagen jag ska börja med. Lätt att balla ur åt alla andra håll. Blev efter 540 minuter på jobbet hämtad av Hani och Anders. Det skulle solas och shoppas vin innan vi skulle öppna vinet i en annan del av Kärra. Visst att vi gjorde oss ordning också för inta vin när ansiktet är okletigt av både den ena och den andra produkten finns inte på kartan när Ylle & Heni ska bli som piff & puff på extacy som vi har en förmåga att bli när vi hinkar vin/sprit/cider&öl. Gillar vi det!?? Ohhja!
Skit samma, sätter oss på balkongen efter en liten lätt middag och dricker vårat hederliga vin. Fast det svek oss lite idag för gott var det inte. Men det är ju inte smaken utan effekten vi är ute efter. Skulle spela monopol så vi lägger upp allt så fint och väntar så snällt på att Kenneth the knutt skulle dyka upp. Men han kom inte så vi tröttna på att vänta och gled ner till Kärrakrogen för att sippa på varsin öl/cider. Så gott det var. Patrik kom dit och glänsde lite med sin nya hoj som är snyggare än Hugh Hefner själv. Låter gör den med. Går inte att ta miste på vem det är som kommer in på sin motorbike. Gahh, vill ha den! Ska sno den och tjuvåka den och lämna tillbaka den i ett annat skick. För det är nog rätt oundvikligt. HA!
När Kenneth äntligen dök upp så kilade vi hemåt igen och väl där kollade vi på monopolet som låg där så fint och väntade och konstaterade att det var kortspel som lockade mer. Efter en omgång Chicago som tog en kvart fjorton dar att spela så skulle nördarna spela GuitarHero. Det är något som jag medvetet hållt mig långt borta från pga. att jag har en tendens att väldigt lätt bli beroende av saker. Så när de spelat en massa och jag halvslumrat sittandes i soffan så kommer den där satans gitarren till mig och dem bokstavligt talat nästan tvingar mig att spela. Jag, svag som jag är, tog den i mina bara armar och smekte den lent.. Nee, men jag spelade. Och jag var faktiskt riktigt grym för att aldrig ha spelat. Och när dem konstaterade detta för mig så ledde dem samtidigt in mig i helvetets eldar. Sen slockna jag på soffan och Kenneth gick hem. Anders och Hani roade väl sig med vuxenlekar eller bara vanligt hederligt kuddkrig.

Uppe med tuppen väckte Hani mig med att bröta runt som en annan galning i köket. Hon hade skallebank på besök och hittade inte sina tabletter mot detta. Lyckligt lottad som jag är lider jag av världens grymmaste baksmällor. Lite trött och go men aldrig den där berömda baksmällan som många får. Den kommer med åldern säger folk men jag har stannat vid 17 års ålder då och hoppas verkligen jag får stanna kvar. Pliiiz Gud, gör så jag aldrig blir gammal på söndagarna!!
Vi grymta lite sen tog vi bilen och begav oss åt de östra delarna för att bygga på brännan lite inför kvällens bravader. Tillbaka till Kärrarecidenset och plockade upp en nådigt skakig och bakig Anders. Släppte mig hemma och de begav sig till Saluhallen för kött skulle inhandlas. Jag packade min väska med de ena och de andra och sen hämta dem mig och vi åkte tillbaka till den där delen av Kärra där allt händer. Gissa en liten fjuttig gång på vad jag gjorde när vi kom fram. Jo, jag satte mig i soffan med gitarren i knät och spelade och spelade tills fingrarna krampade och ögonen gick i kors. Sen lockade vinet klänningen och sminket mer. Det var ju därför jag var där. För att gå in i trans med Hani the fucking little banani. Anders som skulle ha herrmiddag hemma lagade mat hej vilt och vi bara sprang runt och gnydde om hur vi såg ut. Håret var kass och klänningen för tajt för att inte tala om hur liiite vin vi hade kvar. Inget stämde men när Karin dök upp som en ängel med massa massa vin så var allt klockers igen. Smaaajl och vi fotade så mycket så kameran brann.
Conny kom och det var la rätt sköj att se honom för första gången på mer än ett år. Sen döp fler pojkar upp så vi bosatte oss på balkongen som annan jävla boskap i hagen. Allt för att inte vara ivägen för herrarna på täppan. Vid 8 släppte taxin äntligen av oss hos Mikis och här tillbringade vi några helfräcka timmar innan vi begav oss in mot stan i kaosregn och storm vid 01.00 tiden. Grill el Mundo fick sig ett litet besök sen begav vi oss upp till avenyn. Den som inte var blöt innan blev det garanterat där. Kan det regna så mycket. Underligt. Alla ville till olika ställen men efter mycket om och men så möttes alla upp på Parken till slut. det var 17 minus som åldersgräns men vi hade kul ändå. Det dansades och flummades med kamer och dracks en sjuhelvetes massa cider och sen avsluta Ulle natten med en Captain Morgan Cola givetvis. Nya favoriten. Vet inte vad bartendern sysslade med dock för det var minst en 12:a i. men jag klagar inte. Kunde ju fortfarande stå på benen och då har man inte legat i tillräckligt. Så är det!
Efter lite köhäng inne på kebabhouse så var det taxi taxi taxi hem till Mikis där jag skulle tillbringa mina sista minuter innan John Blund kidnappa mig till hans värld. Lite tjöt om ditten och datten med favoriten Mikis i nästan en timma sen var det kört.. Jag orkade inte ens öppna munnen för att säga godnatt.

Söndag morgon vaknade man till liv med en blåsa som var större än Niagarafallen och den tömdes lätt sen begav jag mig till täcket igen. Men så skulle Mikis ut med söteDelphi och jag slängde på mig mjukisbralls och gummistövlar för en tur i skogen. Stooorm även idag. Tillbaka hem till soffan och småsov till tv:n. Hem vid 3-tiden med bussen som en annan jävla sosse  men vad skulle man göra. Var tvungen att vara hemma till halv 4 för då skulle jag få nycklarna till lägenheten. Det gillas! Sen har jag även blivit halv uppäten av Hani också för tydligen la jag upp korten för långsamt på facebook. Men alla lades inte upp ändå så då tog hon Anders på axlarna och joddlade sig hela vägen ner hit för att kolla på dem. Vi åkte till Mamma Rosa och köpte käk. Kackla lite med den roliga turken där inne. Fick 3 liter sås till köttbullarna och sen kollade vi en film. Slapp söndag som det ska vara.

Mina vänner, ni är härliga! Skulle inte byta bort er mot något. Inte ens farfars gamla gardiner. Som klippr i stormen. Älskar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0