en bravur för kaffe.. eller socker?!

Satt här igår kväll i soffan. Kollade på "Pineapple express" och helt seroöst.. FY FAN vilken rolig film. Tror inte jag har skrattat så mycket åt en scen som jag gjorde igår.. När Saul sitter på sin gunga övergiven och försöker äta sin burgare som han inte lyckas med så bra för han bara hulkar och gråter. Så står en av världens fulaste ungar och bara glor genom ett staket på honom. Höjden av humor!
Sen att en viss Johan, klump of the world, ringer och bar asgarvar i telefon. Sen får han ur sig att han har kommit på ett nytt sätt att spränga ägg på. Min skrattattack där varade i ca 15 minuter. Fick knappt luft. Glömmer man äggen i 90 minuter och lägger sig till rätta i soffan så sprängs det till slut. Vattnet tar slut och sen har man ägg överallt tydligen. I taket, på väggarna.. Fislukt i hela lägeneheten. Ja nu vet ni det! DONT FORGET YOUR EGgS.

Var vrålpigg. När klockan blev 23 tänkte jag att jag skulle gå å lägga mig för att ta igen lite sömn efter helgens bravader. Men sån flax hade hon inte. Sockret simmade runt i venerna och sipprade ut i ögonen som inte gick att stänga. Läste en stund. Försökte sova. Gick inge bra. Läste lite till.. Pratade med Andreas men inte ens det hjälpte. Låg i mörkret och klockan började närma sig halv ett. Då smög jag upp i den kolsvarta lägenheten till dtorn i vardgasrummet. Märkte då att jag inte släckt ljuset på bordet. Finns en mening med allt. Facebook midre än 30 sekunder sen läste jag en stund till i sängen.
Vet inte vad klockan var när jag väl somnde men vet ju att jag aldrig mer ska ha Kaffemaraton på söndagar igen. Det får bli fredagsprojekt. Eller så får jag helt enkelt lära mig att dricka kaffe utan ett ton socker i varje kopp.

Klockan är nu efter nio. Ulle börjar kl 10. Sitter med handduk och ska klä sig. På med lite maskara sen är man fit for fight for workeli work. Kommer inte vara så mycket att göra denna veckan för snorungarna i gymnsiet har sportlov. SÅ Donutligan slipper vi. Jipiekajej!!!!!

Har även pratat v mig med Mikis nu på morgonen. Hon sitter i stockholm och väntr på planet ner till göteborg. Kom hem från EW YORK idag.. Weeii, Ulle glad igen. Gillar inte att inte ha Mikis på betryggande avstånd.

Neee, hurry hurry...


Detta är föresten Karin. Och hennes bror Niklas. Plus hund Loke.
Så ser dem ut. (=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0