ännu ett uppehåll..

Vart ute och sprungit. Det var tamigfan ingen lätt match. Nej nej, jag är  ett vrak. Bokstavligt talat. Kunde lika gärna ligga med mossa på mig på havets botten. Så längesedan var det jag gjorde en ansträngning sist. Eller inte mossa kanske, men alger.. För mossa är väl bara på stenar berg och hustak?? Googla kanske?! Jag älskar att googla. Allt, vad som helst. En gång satt jag och googla alla djur. Hur länge dem gick gravida.. Haha, det ni! Low life alá Ulle. Google rules!
Men fan, efter min goa joggingtur så blev det ett gäng situps och en välbehövd stretching. Sen en lååång dusch. Woho!
Varje morgon och kväll nu är det situps som gäller.. Och inget flötgodis, inga kolhydrater (!!!!) och så ska jag försöka hålla mig borta helt från ciggen. Lyckats i 3 dagar nu.. Men får dispans på helgen.. På ciggen alltså.

Jobbat länge idag.. Började kl 10 och slutade 19. Samma imon. Det är skönt. Få in lite jobbtimmar plus att jag älskar att vara på jobbet. Trivs hur bra som helst.
Folk frågar hela tiden vad det är som får mig att må så bra nu för tiden. Jo, saken är den att jag skaffat ett jobb där jag har hur kul som helst. Sen har jag kommit över ärkemongot jag var tillsammans med alldeles för länge, han har skaffat en ny (gammal, sitt ex..) donna som han träffar. Det var jobbigt i början men inte nu. Skönt. Jag har gått vidare och det känns i hela kroppen. No more tears for that stupid guy. Grät ut hemma hos Johan en lördag för ett tag sen, och han är en av världens goaste vän som alltid får mig att må bra.. Efter det var det byebye exet.
Jag har också börjat umgås med lite nytt folk. Rensat lite bland de gamla som inte var "vänner" och slutat umgås med dem helt enkelt. DET kan jag säga är underbart. Folk som inte har en positiv inverkan på en ska man inte vara med. Folk ska uppskatta en och få en att må bra. Och jag vet vilka mina sådana vänner är. Vara sig man pratar med dem varje dag eller bara då och då så känner man det i hela kroppen när man ses att det är ÄKTA vänskap. Dem ska man hålla hårt i. Dessa faktorer har bidragit till att jag har kommit ur min svacka jag haft nu alldeldes för länge. Och jag kan bara tacka alla som funnits runt mig och som har pratat mig till rätta många gånger under tiden. Eller bara lyssnat när jag malt och analyserat saker alldeles för mycket. TACK NI ALLA!! Ni har faktiskt räddat mitt liv.. Finns inget stopp för min kärlek till er. Ni vet vilka ni är..

Karin & Anders fest som dem hade i lördags var lyckad. Lite väl mycket par hit och dit men det var kul ändå. Mikis & Bernhard kom också. Det var riktigt kul. Vi satt mest vid bordet och skratta och surpla vin. Även Niklas och Schamo underhöll vid bordet. Guvenörsbordet. ;)
Klockan blev väl en 2 lite efter och jag Bagge, Bjure & Räkan åkte hem till mig med en påse sprit. Drack lite mera och kollade youtube-klipp. Mycket garv och sen däcka Bagge på soffan. Vi andra 3 surra in i sovrummet och bäddade ner oss med youtube.. Mer garv. Sen slockna vi med runt 8tiden på morgonen.
Upp och käka på pizzerian på söndagen sen körde jag hem dem vid 2tiden. Inte kapabel till att köra alls!! Opps..
Gojta ner mig i soffan och njöt för första gången på länge av ensamheten.
I måndags innan jobbet var det en promenad runt Härlanda tjärn som gällde. Med Karin och lille Loke (Niklas sötevovve som hårar gött överallt =/ ). Lunch på Baguettebaren och sen handla på Martin Ohlson.
Var förbi mormor igår och handlade åt henne. Bästa mormorn i heeela världen. Vad hade Ulle gjort utan sin mormor?

Lyssnat på Jason Mraz - I´m yours nu på repeat den sista timmen. vet, den är uttjötad men jag kan inte sluta lyssna på den. Så är det bara.


Bagge = Christian Skager.. Konfirmerade oss tillsammans för 10 år sedan och setts kanske 2 ggr där emellan. Riktigt kul att han var på festen i lördags.
Bjure & Räkan är två andra grabbar som är helt sinnes i huvudet. Från backa även dem.

SOVA!



Karin & Loke mitt på tjärnet. Is is is!


En söndagsförmiddag. (=


Bernhard Niklas & Anders. Beredda på kort? :)




Kommentarer
Postat av: stina

hej min favoritulle!!

vad kul å høra att du mår så bra! du är allt en livsnjutare! Inte många jag känner som alltid är så glad å skøn som du!!!

massa kramar stina

2009-02-19 @ 00:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0