som sagt.. tvätten och jag.

Det där med tvättstugan. Jag är smålätt skogstokig just nu. När jag kommer hem igår vid kvart i 6 ca så sticker jag ner fort och ska slänga in en maskin. Tror ni inte att givetvis så är det någon/något monster som har hela torktumlaren full. Plus att det ligger massa tvätt överallt. Skit samma tänkte jag och la in min tvätt i tvättmaskinen. Gick ner efter ca 50 minuter då den var klar. Fortfarande kläder i torktumlaren. Då tog jag faktiskt en korg och tog ut all den jävla tvätten fast den var helt dyngsur och ställde i ett hörn. Det är ju MIN tvättid så vad sysslar folk med. Blir galen. Ah, sen kom iallafall Otto hit med tv och lite småkrafs. Även Karin kom på kaffe. Jag tvättade en maskin till senare och la in i torktumlaren som hade fått sig en flipp. Kläderna var inte det minsta torra. Ajaa tänkte jag och satte om den på 60 minuter till. Sprang upp för att hämta mina vita tygskor som skulle tvättas. Det var ju det viktigaste för dem ´ska jag ju ha på mig idag. MEEEN, när jag kommer ner så är det någon som tagit tvättmaskinen. HALLÅÅÅÅÅÅÅ. Vad hände med MIN tvättid. Vansinning blev jag igen. Klampa upp och tjurade. Sen ringde det på dörren och det var grannen. Hon är gullig. Frågade om det hade gjort något att hon hade lagt in en maskin. -Nee, svara jag! Jag hade ändå flyttat låset och satt upp mig på en tvättid nu i morse. Så jag var uppe halv 8 och kilade ner. Tvättiden började 7. Och vänta lite.. lyssna nu. Noga. Det hade hänt något myxket underligt. NÅGON TVÄTTADE REDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blev så jävla förbannad så jag kasta ut dens tvätt me för maskinen hade 3 minuter kvar när jag kom ner. La in mina skor och nu sitter jag här och smånjuter över min "kastautsakerurmaskinenmakt"
Men kan ni fatta. Det jag verkligen inte kommer sakna av att flytta härifrån är ju just detta med tvätten., Fy fan vilka folk. Tvättider är ens egna och ingen annan ska inkräkta på dem. Det är ju inte alltid man har tid liksom.

Ska duscha och packa lite saker nu innan jobbet. Sista dagen ute på cafét fram tills augusti. Känns knepigt. Mern sen blir det jobb med blommorna pch så.
Klockan 17 idag ska vi vara hos familjen Lyrdal på middag för att sen ha femkamp på Liseberg med en drös folk. Kommer bli tokigt kul. Bråttom nu.


Om någon har lika otur med tvätten som jag så hojta till.

Kommentarer
Postat av: ulf, 33 år

det va jag som tog din tid. och vet du vad? jag gjorde det med flit. haha

2009-06-04 @ 19:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0