Weekend i världsklass.

Du har plats 7 i kön. Jävla tjöööt! Sitter i telefonkö till arbetsförmedlingen. Men nu kommer jag fram....
Jaha, och där försvann hon igen. Hm, jaja det är väl bara att vänta lite till. Måste ju få lite svar innan jag lägger på.

Det var 3 dagar och 1 timme sedan sen jag skrev lite kladd här sist. Fått på tryckningar från olika håll om att jag måste skriva skriva skriva. Meeeen jag har inte lust. Igår hela dagen hade jag lust att skriva om den bästa helgen på länge men sen blev det så sent innan jag hann så jag somnade. För att vakna efter en stund med kläder på och huvudet nere vid gaveln. Borsta tand och klädde av mig. Vaknade efter ett par timmar av att jag hade världens näseblod så det var bara att ligga vaken resten av natten med bomull i nosen. Måste ta mig i kragen och gå till läkaren så dem kan bränna mig. Men vågar ju inte. Meesulle.
Skönt att karin ringde imorse och fråga om jag ville börja kl 14 istället för 9. Har en lugn skön men svettig dag hemma med mig själv. Fått ringt massa viktiga samtal och betalat massa onödiga räkningar som ligger och skräpar. Känns bra.

Fick den lilla flippen i lördags morse när jag vaknade att jag ville åka upp och hälsa på folket på Ulkeröd. Detta är Karins familjs jaktgård mitt ute i ingenstans lite ovanför Munkedal.
http://www.ulkerodsgard.se/ Finare ställe är ju svårt att hitta.
När jag klev av tåget så var det rätt folktomt. Knappt en själ i den lille hålan Munkedal. Mysigt som tusan. Väntade på Karin som kom med lille Blå och plockade upp mig. Vi postade brev och handlade lite småbröte på Ica. Köpte glass och rökte cigg. Sen bar det av i all världens fart på små små landsvägar. Kom fram och det var inte mer än hälsa på Lena och byta om fortare än kvickt innan man skulle iväg till skjutbanan för att mäta avstånd och klampa runt bland myrstackar. Hälsa på Martin och Niklas som spatserade runt med sin jägaroutfit och var lagom varma. Tillbaka till huset och laga massa mat. Packa picknickkorgen med diverse korvar och bröd för att utfodra de 8 deltagarna i kursen. Upp med allt på 4hjulingen och tillbaka till värmestugan på skjutbanan. Inte för att det behövdes en värmestuga just den dagen med man kan ju inte gärna döpa om den bara för att det råkade vara lite varmt för en gångs skull.
Vid 8 på kvällen var det dags för middagen. En förrätt med räkor mango chilli och lite annat. Ankbröst med potatis och rotfrukter i ugnen med massa go vitlök. För att inte glömma stans goaste sås till varmrätt. Passionsfruktcheesecake till dessert och deltagarna kunde inte vart mer nöjda. En lyckad dag helt enkelt. Karin Ulle och självklart bossen i köket, Lena var ett bra team när det gällde laga mat och göra upplägg.
Lite vin och en go lång promenad med Niklas Charlie och hundarna på lite mer en en timma runt om så sov man gott sen. Blev ju nästan uppäten av en fladdermus dessutom. Eller ah, han flaxade iallafall febrilt rätt i örat på mig och skrämde livet ur mig.

Upp vid 7 på söndagsmorgon. Då var hela huset redan uppe och hade dukat fram frukost och klätt sig. Landet!
Fixa sig lite för att sedan laga Cowboysoppa och packa ihop allt för nästa utfodring. Jag och Karin sätter oss i bilen och pilar bort mot skjutbanan där folket fick godkänt eller ej på kursen. De fick lite mat i sig och efter det var det avslutning och alla fick åka hem som inte hade omskjutning av harar eller något annat spännande.
Stannade till på vägen hem och satte oss vid sjön i solen och smygrökte lite. Kom hem och tog en liten promenix ner till ankorna med Loke, Niklas hund. När jag kom tillbaka till huset så hade alla kommit tillbaka och det var dags för ombyte till bonnakläder. Åkern skulle gödslas och skyltar skulle plockas in. Det blev en heldag och Ulle körde runt med både traktor och 4hjulingar. När allt arbete var klart hade vi lite vattenkrig och lite mer arbete. Men allt avslutades på bryggan med bad och sen även älggryta vin och klädbadning.
Helgen har vart helt dunder och vi åkte inte hem försen måndag morgon. Upp kl 05.40 så att man somna tidigt igår är inte så konstigt. Ulle kör och karin sitter bredivd. Vi stannade till i Hult för att tanka och köpa kaffe. Tog en macka och hade fågelsafari runt oss. Satt där livrädda på en sten och var bombsäkra på att vi skulle få fågelskit över hela oss. Dem lär ju kunna pricka rätt bra om dem vill. Kråkorna! Usch!

Jobbade igår. Gjorde lite ärenden efter jobbet med den lilla Blå och sen tvättade vi den lilla Blå innan vi åkte ut till jobbet igen. Hjälpte Karin att stänga och sen hem. SOMNA!

Lite kort och film kommer också upp.. Tålamod!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0