Highlife.

Kan man säga att det vart hela dagen. Började dagen bra med den där hyperaltiva filuren. Oscar tror jag han heter. Det är vad han säger iallafall. Sen kanske det bara är ett stagename. Vad vet jag.
Kom till ett relativt lugnt jobb. Hade städdag idag och det är aldrig fel. Gött!! Humöret gick väl upp och ner men mest har det vart geeeerymt! Känt mig som en levande charad hela dagen. Karin, vad är jag nu?? -En sparris kanske! Haha.. nivån ligger på de lite lägre graderna ibland. Lite tjittertjatter med kidsen på skolan. Dem kommer till oss med både kärleksbekymmer och tårar när de får IG i ämnen. Tänk att det kan jag förstå. Vi är ju 4 sååå mogna mongon som jobbar i caféet. Haa, eller nje. Men det är kul att lyssna på dem. Man vill ju bara tillbaka och leva livet man gjorde när man var 16 typ. Oh, back in the days. Det var ljuuuvliga tider det! Finns ju en hel del ess av kidsen som man gillar.
Lööv maj jöbb.
Efter jobbet bar det av hemåt med Karin för att snabbt byta om till shorts och slappekläder, även hämta myntpåsen som vägde mer än en 27kilos kisse. Sen till soooolariet. Visset va. Men aj aj va härligt det är att bara stå och flumma loss en tio minuter med hög musik. Så blir man kalasebrun och så slipper man gå runt och vara blek som en ljuuusrosa gris.
Så nu sitter man här. I sin ensamhet och tjötar lite i luren med folket. Planerar fredag och lördagkvällen som kommer bli kanon. Blir en cider eller 2 med Malin, min gamle balle, imon kväll. Relativt lugnt så jag ska upp och wörka hos mamsi på lördag tidigt. Sen blir det chill alá grill hos Mikis på lördagkväll. Emma och fuleligan kommer me. Blir väl lugnt då me hoppas jag för söndag är det jobb igen. Hoppas verkligen det blir fint väder i helgen så man kan glida runt i linne och skaffa sig lite riktigt solbränna. Smörja sig med kokos från en såndära brun nöt som är omöjlig att öppna. Inte helt fel om solen steker. Hoppas den kikar fram lite då och då iallafall.
Ja, mer har jag inte att komma med för idag. Förutom film film film som jag tänkte slänga upp nu. En sjuk sak som får mig att garva varje gång jag ser den. En av de klockrenaste dagarna förra året. Me and my love Sandra fick en knäpp. Ovanligt.. Nope!

                                                                           Highlife is the shit!



En liiten pic på Ulle & Balle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0