lördagsulle

Gah, en härlig solig lördagsmorgon. Min goaste snöödddis gick för en stund sen för att fixa allt som han har på tapeten idag. Själv ska man åka jobba om ett tag. Men först måste tvätten bli klar. En maskin slängde jag inte för att komma ett steg närmare en tom tvättkorg. På god väg nu. Borde kanske försöka hitta någon villig på blocket som kan göra det för en billig peng. Finns väl säkert en massa folk som lägger ut en rad olika tjänster dem är villiga att göra.
Eller ta robotexamen på chalmers och bygga ihop en egen robot som man kan döpa till Kalle och programmera in att han ska tvätta, torka upp spillt kaffe (!!), putsa fönster och köpa dasspapper när det börjar ta slut. Fan, Chalmers here I come!
7 var vi uppe i morse. Eller vi gick kanske inte upp då men vi har ändå vart vakna. Alltid gott och börja dagen med ett tvåtimmarsmys i sängen. Det är härligt att vara lite småkär nu på vårkvisten.

Det var ju valborg häromdan,  eller rättare sagt i torsdags. Dagen började med en raid till Majorna med bejb för att marinera köttet inför kvällen. Sen en snabbis till solariet för att senare åka jobba av de sista timmarna innan grillen på kvällen. Hade noll komma noll noll att göra så tiden gick toklångsamt. Jag ville ju bara hämta pappa b och åka till Karin. men till slut ändå så slog klockan 18 och jag stängde igen bygget fortare än Lucky Lukes skugga.
Vid 7tiden strax efter entrade vi altanen med kött och go dricka i högsta hugg. Folket var samlat och grillen stod på max. Sen att det var lite andra efterblivna människor där som tydligen oxå ville inviga altanen det är en annan sak. Sossar och patrask.. Vi hade sjukt trevligt och åt tills vi sprack. Fast festen började dö ganska tidigt.. redan vid 22 började folk droppa. Inte så konstigt kanske med tanke på att solen hade framkallat ölsug i magen på de flesta redan från förmiddagen.
Vilket fall som helst så fick vi till slut tag i en taxi. Fan inte dåligt med tanke på att det var valborg och det tutade upptaget även på Taxi Kurir & Taxi Göteborg. Men minitaxi is the sheet!  Plockade upp mitt mongolida solsken lite längre ner på gatan då han hade rusat ut arg som ett bi för att han inte fick ngn taxi. Haha!!
Åkte till en fest vid redbergsplatsen där jag träffade lite gammalt folk. Sjukt kul var det. Carlund var ju inte igår man såg. Han i "poolen" i Tylösand. Många många galna år sedan!
Var hemma vid 3tiden och slocknade gott efter ett tag.
Upp tidigt igår. Skallen banka men det löste vi lätt med en näve panodil. Tog en bulle till Karin & Anders för att mumsa clubsandwich och sola näck på altanen. I bikini iaf. Annars hade grannarna sprungit all världens väg bort.
Efter några stekiga timmar så var det fix och trix. En bulle till Apslätten för att grilla in 1a Maj! Livet är underbart när man har de bästa vännerna man kan ha. Sandra otto Jim henke Lucas Fathima Niklas karin Anders Markus Samantha och en drös till. Kubb Cykling Go mat och lite andra aktivieter. Sommaren är här, antagligen inte för att stanna men man får passa på.
Oscar kom med en vän lite senare än väntat.. Klockan 7 bar det av hem till Johanneberg igen för att grilla en andra gång för dagen. Ett härligt litet gäng med mycket galet i sig. Efter en dag full av sol och baginbox så var man nådigt sliten.
Hem vid 23 och vi kilade över till John Blunds värld ganska direkt.

Jag har åsnebråttom nu. Börjar kl 12 tror jag. Och här sitter man som ett ufo och har inte ens duschat. Stress stress stress.. Måste skynda mig. Hynda mig. Eller Synda mig. Vad fan vet jag. Jag är bara en liten flicka.

STIIIIINA !!! Mitt lilla lejon som jag saknar helt jääättemycke! Kom hem så vi kan leka i solen!

Pirripirri i magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0