på torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest.

Man skulle ju kunna säga att jag är en av stans eller nee, jordens tröttaste människor just nu. Men det är inget kul. Så vi antar att jag är nyvaken utvilad pigg och lika hyperaktiv som vanligt. Har fått höra på lite olika håll att jag är usel på att skriva ner allt ointressant som händer mig här de senaste dagarna. Kan ju säga att det har hänt en hel del kul okul och härliga saker. Får dra en snabb resumé helt enkelt. Annars blir det en hel novell och eftersom jag börjar jobba om ganska exakt 5 timmar så känner jag inte för att sitta inne när solen skiner tills dess att jag ska gå. Så är det med det.

Måndag var bara slapp med jobb och slapphet. En film efter jobbet nerkrupen. Karin kom på besök. Vi var hungriga och kilade bort till Kvantum. Hade en gratis grillad kyckling att hämta ut men det var givetvis slut sådär på kvällskvisten. Dåligt som fan för nu fick vi mätta våra tomma magar med potatiskroketter och grönpepparsås. Det är vad jag kallar gourmetmiddag alá Hääästen & Lovely. Sen var det bara det vi hade råd me då jag hade en ihopskrynklad 20-lapp och Karin hade en tia längt ner i en ficka. Så mjölk till kaffet blev det me. Fast nu när jag tänker efter så kokade vi nog inte ens kaffe.. Ah, det är tanken som räknas. Vid 22snåret drog Karin för att plocka upp sin smått mongolida pojkvän Anders som vart på Ifkmatchen givetvis. Då passade jag på att kolla en film till innan ögonen sved och jag var tvungen att förflytta mig till sängen för lite sömn.

Tisdagen var upp tidigt och sen jobba lite smått fram tills 16. Hem och döna igenom lite film för att sen få besök av pappa B. Blev en omgång chicago och man kan ju bara gissa en gång om vem som vann. Inte bara vann. Utklassade i alla lägen. Så härmed har Ulle von Silverstrumpa vunnit en heldag på Liseberg inkl. åkband och mat. Det ska bli intressant att se om den utlovade vinsten gäller för i år eller om man ska få tjöta tills nästa årtionde.

Började onsdag morgon med en solning med Karin. Klockan 9 öppna det och klockan 9 var vi där. Oscar fick så snällt vänta on the outside. Sedan bar det av mot Partille för stans vidrigaste kaffe och snuskigaste macka med skinka från kamelerna långt upp bland bergen. Om det inte var bergsgetsskinka. Skulle lika gärna kunna vara skinka från en val. BLÄ helt enkelt! Aldrig mer det där fula skabbiga caféet på Partille torget. Big No! Tacka vet jag CaCao som alltid har goaste kaffet i stan och sallad på sina mackor. Smyyygis.
Efter jobbet hade jag en tid hos Dr Fitt. Det gick strålande. Men det var nog tur att min söta lilla arbetskamrat Schamsiramsamsa hade fått för sig att gå på dropin samtidigt. För hon fick så snällt hålla Ulle i handen när dem dumma skulle dra ut massa blod ur armen på mig. Men det gick bra. Ulle överlycklig och bestämde sig för att fira detta med Tina över en cider på Viktoria. Var på tok för längesedan vi sågs och detta var en gryym idé. Mycket att catch up kan man säga. Snacka av sig lite om ditten och datten. Om den och om den andre. Så kom det två helt random killar och satte sig bredvid oss. Inte helt 100procentiga då det ända dem snacka om var fotbollen och att man inte fick röka inne på uteserveringen. Men dem stannade bara en liten stund som tur var. Orka ha 2 blåsippor på stolarna jämte.
men sen hände det något alldeles oväntat. Det kom 2 nya grabs och kollade om det var Ok att slå sig ner. Visst sa vi och hoppades väl i all tysthet att det skulle vara 2 lite mer reko killar. Och det bästa med allt var att det var dem. Det började direkt när dem satte sig och bad om ursäkt för varanadra. Kaoset var nog igång innan vi fattade det själva. det var cider efter cider, öl efter öl.. Sen kom ju grabbarna och hade tjejkväll med rosa pantrar och andra citronsmakande drinkar. Även dem öl och mer öl. Sen råkade jag ju kläcka att jag inte tål sprit längre. Det har varit så ett tag. Ulle har gått och blivit mes. Så fort hon får lite riktig sprit i kroppen så blir det kräkarsjukan på natten när hon kommer hem. Och givetvis tyckte Jens, den ena killen, att detta var något som skulle upplevas igen. Jävla skit. Då började det. Shottarna beställdes in och sen vet jag inte men det kändes som vi gick igenom hela drinklistan med goa fruktdrinkar innan det var dags att traska ut i regnet för att gå hem. Fast där kanske man ska tillägga också att både Christian och Aniela hade vart där en stund me. Och även Nicklas, Tinas kille, hade kommit och hängt där ett tag tills han nästan fick tvinga/bära Tina till taxin som skulle ta dem hem. Haha. Kan ju bara summera kvällen som "BÄSTA PÅ LÄNGE" Nytt folk, träffa Tina igen, go alkohol.
Något som skulle vara 2-3 timmar med lite go cider slutade med notor höga som mounteverest och nya bekantskaper som kanske är värda att tas vara på. vem vet.. Phillip & Jens. Vilka pärlor!
Sen kan ni ju alla lista ut varför jag vaknade med en spann jämte sängen igår morse. Oscar hade tagit det säkra före det osäkra då jag hade pratat med toan en stund innan jag la mig i sängen. Spannen var dock tom. YEEY!!

Började med att kila in och köpa lite frukost i majorna på Baloos jävla invandrarskabblivs. Hade ju inte ramlösa citrus och det är min favorit. Förutom granatäpple och den hade dem inte heller. Sen bort lite småberusad fortfarande till salongen för att bli lite utskrattad och Helena färgade så snällt min botten och det blev dunderbra. Så nu är man fin i håret igen. Pratade med Tina i luren och vi kom snabbt fram till att vi inte hade betalat våran nota innan vi gick från Viktoria. Hehe Woopsie. Bestämde att en lunch hade suttit smäck. Så vi ses efter en stund på Avenyn för att mätta våra bakismagar med mat på Bryggeriet. Dem har väldigt äcklig majs där så ni vet. Och potatissalladen smakade bara kapris. Hm, fel på smaklökarna kocken??
Ringde till Henke, bartender på Viktoria, och bekände våra synder. Han bara garva och sa att han hade fått betala det ur egen ficka. Så vi kilade bort dit efter maten och gjorde rätt för oss. Även där skrattade dem åt oss och vi insåg att kvällen hade verkligen vart på Topp. Underbart.
Stressa vidare till jobbet och hade en helvetesdag där. Inget folk knappt och självklart fick jag städnoja. Det är väl inte helt okej när man är bakis och skakis. Men svetten rann och fint blev det. Sen koppla jag av med en omgång biljard med knattarna på Ungdomens hus för att stänga igen kakfabriken kl 20 prick. Lite löst folk som kom in och köpte donuts och kaffe. Mitt jobb är bäst!
Klockan 22 fick jag middagsbesök av både Otto & Oscar sen gick båda efter en halvtimma. Jaha, nödvändigt. Haha!

Fredag hela dagen idag och jag ska bara jobba, kolla på alla fulla studenter som springer ut kl 14 på jobbet och sen attackslappa mig igenom hela fredagskvällen tror jag. Hoppas det.

Det är inte någon som har ett förstahandskontrakt på en fin lägenhet i östra delarna med billig hyra som ni vill skänka till mig. Snart är jag hemlös igen och nu är jag trött på det. Köpa sig en kanske. Tåls att tänka på.


Sedärja. Nu har ni fått ta del av min vecka och hoppas verkligen inte ni har funnit något av intresse. Då är det något som är fel. SO LONG MOTHERFUCKERS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0