Shit, måste vara sämst i stan..

Har gått ruskigt länge nu sen jag sist jag skrev här. Som vanligt har jag tänkt göra det ungefär tiotusen gånger om dagen men antingen har jag inte haft tid eller så har lusten svikit mig i sista sekund.
Det har vart både fullspäckat schema och slappa dagar utan datorn. Men nu så sitter jag har efter jobbet med min kopp te, Japp, ni ser rätt. TE har jag börjat dricka. I massor. Jag som alltid har trott att det är något som jag absolut inte skulle kunna lära mig att dricka. Men nu så.. Kan nästan tacka min förkylning för detta. Det var fredagen den 11:e september som jag skulle åka till Malmö. Var dödssjuk med feber halsont och snuva och tvungen att jobba hela dagen för att på kvällen roadtripa ner till Sveriges goaste stad Malmö med Peter. Min kvarts bög. Jaja, i vilket fall så var te det ända som kunde få mig att ha tålamod med min hals så gjorde mig en kopp vaniljte med honing och mjölk. Shit, vad gott det var!! Det bara kom, den härligaste känslan någonsin. Jag lärde mig något nytt. Och nu har jag fått en smärre beroende av te. I olika smaker men alltid honing och mjölk. I stooora koppar. Väntar på riktiga hösten nu då raggsockar boken och filten med en varm kopp te ska vara överst på alla mina attgöralistor. Om någon vill sitta i andra ändan av soffan och göra det samma så är det bara att hojta till.

En annan ny favorit är Alison Krauss. Helt otroligt goa låtar och man blir på bra myshumör när man hör dem. Lyssnar mest på henne och Milow nu. Helt klart favoriter nu. Får inte nog.

Vad satan har hänt mer på senaste tiden. Förutom min Malmötrip en helg som bestod av Ulle Kalle och Jens på äventyr till Simrishamn så har det vart mest jobb och vindrickning hos mig i olika slag. Lugnt och stilla på altanen med tända ljus och även ett lite mindre fylleslag i fredags på 3 personer.

Har också kommit över 100-talet så nu har det vart snabba ryck. Kommer upp en hel del bilder på detta alldeles snart.. Men det tar ju nästan mer tid att lägga upp alla från 66 till 100 än det tar att hitta dem. Tålamod Ulle.. Tålamod.

Har inte världens lust att skriva så mycket mer för teet är slut så måste koka lite mer vatten. Bra grej att skylla på då jag egentligen bara är lat och jag inte kommer på ett jota mer om vad jag haft för mig.
Måste köpa mina svarta hyllor me och den där soffan för att inte glömma tavlan till sovrummet.. När ska jag ha tiiiid?? Och vem ska finansera det hela?
Tror ni man kan be han den där Påven, med den konstiga hatten,  om en soffa i förtidig födelsedagspresent???




Ibland undrar jag vad folk tänker med.. Eller vart dem tar vägen??



 
Har en grej jag vill men kan inte för då blir det galet och det vill man ju inte fast galet är ofta kul men tror inte det hade funkat iallafall så ni vet tänkte jag bara säga det galet galet men hade vart kul ju gillar det inte att jag inte får alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0