söndagsmemoarer!

Fan, klockan är snart tolv och det ända stället man borde vara på just nu är sängen. Men är inte det minsta trött och det är också jävligt konstigt efter denna helgen. Igår var det en hejdundrandes dag från klockan 8 på morgonen när jag släpade bort all min tvätt till tvättstugan. Det slutade med 6 maskiner diverse småplock och 3 timmar senare var det rent och luktade smarriga hallon. Då kom Mikis, min absoluta pärla, inramlandes och hängde farfarspung en stund. En kort stund senare dök även Hani & Anders upp med bord och stolar i alla hål. Det skulle monteras ihop och eftersom man tror att man kan så kan man ju. Anders åkte ännu en vända för stolar fattades och Ulle & Hani börjar skruva. Ett ben hit och ett ben dit.. Såg ut som en bambi på hal is med hallucinationer från det norska ägget hon fick av sin pappa, den fula älgen.
Men det blev bra till slut och någonstans mellan 50 & 60 blev det nästintill perfekt. Möbler flyttades och borden ställdes iordning. Ulle Mikis & Hani tog ett äventyr till Lidl ÖB och Coop. Budgetfynda både pappersdukar och randiga baguetter i arton olika färger. Det sista var ett skämt för dem småefterblivna varelser som inte fattade det.
Inhandling var klar och det bar av hemåt igen för dukning, lagning av lite mat och allt annat hets som ska göras innan folket skulle komma. Tur var väl att vi gjorde en liten fuling där runt 12-snåret. Skickade ut ett litet smärre mass-sms om att vi skrivit fel tid på inbjudan. 19 skulle det vara och inte 17.
Karin kom som en saver in the nöd med 4 stolar till och så var allt helt enkelt perfa till slut. Nu var det bara ombyte och smink som skulle på.
Kedjerökning på altanen och cidern var ruskigt god där vid femtiden. Runt halv 7 började folket droppa in och snart var det fullt hus med både stora och lite större folk.
Kvällen gick och det var en skön stäming med massa galet och go mat. Kräftslem som flög runt och otömda kräfttarmar som facinerade Emma något rejält.
Det var inflyttningspresenter och födelsedagspresenter åt alla håll. Mycket trevligt!
Efter maten när tårtan skulle bäras ut med 7tusen facklor i så börja det tjuta hejvilt. Jaha, då var brandlarmet igång och Ulle, smartast i stan, flyger upp på en stol och når knappt men lyckades stänga av det innan öronen trillade av. Hade dem trillat av har jag hlrt att öronsoppa är en delikatess i Uganda. Kanske man kan tjäna sig en hacka på det. Klippa folks öron i smyg på vagnen och gå runt med i en plasthink.
Nu tappade jag bort mig helt och det skyller jag lätt och slätt på Hani som ligger och sover som en snusande sengångare nu i den delen av Kärra där alla går på händer.
Kvällen trappades av allt mer fram emot tolv halv ett och det gjorde inget då Ulle & Karin givetvis skulle in till staden och snurra runt.
Festlig kväll/natt och var lagom pigg i morse när jag hämtade Karin i Johanneberg halv 10 för att köra henne till jobbet. Det fixades lite där ute på cafét sen drog jag mig hemåt igen efter lite jakt på 69:an.
Kom hem till en fiskstation som luktade kräftbajs men fick ordning på allt med lite vilja våld och absolut inget vaselin. Fanns så mycket kräftflens överallt ändå.
Plockade bort, slänge, hällde ut, diskade och när allt detta var klart kom Mikis som ett skott in på altan och skrämde livet ur mig.
Vi bar ut alla stolar och bord och medansa Mikis monterade ner skiten så dammsög jag upp alla biljoner jordnötsringar och pillirompanbollar.
Hani & Anders kom och hämtade skiten sen körde vi det en vända till dit det skulle.

Ut till cafét igen och hängde där i 2 timmar. Var hemma vid halv 5 och sen dess har jag suttit här och känt hur mossan har börjar få rötter på mig.
Vilka som var på festen kommer ner en resumé på inom kort. Men nu bokstavligt ropar sängen på mig så får väl lyda annars får man väl pisk.

Nästa helg blir det Malmö/Simrishamn. Det ska gungas! Ska kramas ihjäl med alla sötingar! Längta massa bort från Gbg om så bara för en helg.

Kiss kiss bang bang.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0